Mogelijk is de koppeling bevuild geraakt door een lekke kering ?
Verkeerde montage of een verkeerde afstelling kan ook een mogelijkheid zijn.
Gr. paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo allemaal.
Ik heb een peugeot 206 1.4.
4 weken geleden begon ineens mijn koppeling te slippen, als ik het gas in stap dan gaat mijn toerenteller richting het rooie, maar ik ga niet echt sneller zeg maar. Ah fijn, dat zijn mijn koppelingsplaten natuurlijk.
Dus ik heb dat met keerringen, drukgroep, platen, kabel en de hele mikmak vervangen.
Nu zit deze nieuwe koppeling er 2 weken in en kom ik net van de snelweg. Trap het gas in, en daar ging mijn toerenteller weer, de motor maakt toeren maar gaat gewoon niet sneller.
Hoe dan?! Die koppeling kan er nu toch niet weer uit liggen? Ik heb er nog geen 1000 kilometer mee gereden!
Is dit een bekende klacht, of weet iemand wat het wel kan zijn? Ik weet het echt niet meer..
Alvast hartstikke bedankt voor de hulp en reacties.
Gegroet,
Tom
Hoe is de afstelling van de koppeling?Als deze te strak is, kan dat tot doorslippen leiden.Er moet een kleine spelling op de pedaal voelbaar zijn.(2-3 cm).
7 jaar
Ik ga dan straks in ieder geval even mijn koppelingpedaal weer wat losser stellen, en heel hard hopen dat dat het is.
Ik hou jullie op de hoogte, Dank jullie wel voor de reactie.
Verder blijven tips welkom
7 jaar
Ik heb de koppeling afgesteld, maar dat hielp helaas niks. Ben bang dat de bak er maar weer onderweg moet. ;-(
7 jaar
er hoort een zelfstellende kabel in te zitten, dus afstellen zou eigenlijk niet moeten kunnen. er zijn gevallen waarbij het kroonwiel in de bak los komt te zitten wat voelt als een slippende koppeling, ik weet niet of de oude koppeling zichtbaar versleten was?
Links is de oude en rechts de nieuwe.volgens mij valt het nog wel mee
7 jaar
Dan vrees ik dat de drukplaat het niet aankan.Hoe en waarom zal ontdekt worden als je de bak onderuithaalt.Helaas zit er niet veel anders op.
7 jaar
Voyager. Ik ben er inderdaad bang voor. Wat mij wel opviel is dat hij pas begint te slippen als de motor boven de 80 graden komt. en hij doet het in alle versnellingen behalve de 1, als ik hem in z'n 1 zet dan kan ik gewoon nog met slippende banden wegtrekken. Als ik naar de 2e versnelling ga dan is er tot 1900 toeren ongeveer niks aan de hand, maar daarboven gaat de koppeling weer slippen
7 jaar
Als je de de-en montage zelf hebt gedaan is het wel eenvoudig na te gaan waar het fout gaat.
Let er op dat er geen olie uit de versnellingsbak kan of is gekomen.
Die olie heeft een typische geur van kattenpis .
Ruik aan die oude plaat of dat zo is.
Er zit bij veel geleide bussen van het druklager een gaatje aan de onderkant om lekkage bij plaat te voorkomen !!
Ook zijn er monteurs die het smeren van price-as of primaire as wel heel letterlijk nemen.
Op het net staat ook zo'n voorbeeld . Je tenen trekken krom .
Geleidebuis en as zeer spaarzaam invetten met molibdeensulfide-vet.Het te veel afvegen door de plaat over de as te schuiven.
Succes.
Dank jullie wel voor de reacties.
Ik ga er mee bezig, weet alleen nog niet wanneer. Ik ben nu nog ontzettend druk met mijn stage.
Als ik er mee bezig ben geweest dan hou ik jullie zeker op de hoogte.
Nogmaals hartelijk bedankt voor het meedenken en de goeie tips
7 jaar
even weer een reactie het is inmiddels alweer een paar weken geleden.
de peugeot rijdt weer goed, wat het nou precies was dat weet niemand. heel af en toe schiet hij in z'n 3e versnelling nog heel even door, maar dat doet hij maar 2 seconden ofzo en daar kan ik mee leven.
mocht hij het nog weer gaan doen dan laat ik dat zeker weten.
nogmaals hartelijk dank voor jullie hulp!!!!
gegroet,
Tom
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar