close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Olie in 1 cilinder

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Goedendag allemaal.
Zal me 1st voorstellen.
Ben Patrick uit Rijswijk.
Sinds een jaar de eigenaar van een Peugeot 206 2.0 16v uit februari 2002.
Een paar weken geleden begon mn autootje katalysator en uitlaatgas storing te geven.
Had dan ook totaal geen power meer..Na ff rijden (met moeite) langs de kant. Opnieuw starten en had weer power.
En de auto reed normaal. Maar het werd steeds erger.
Tot dat hij helemaal niet meer starte.
Dus een ander katalysator erop gezet en helaas. Deed niks.
Toen (samen met mijn neef) besloten om ff de bougies na te kijken.
Van links naar rechts 1 voor 1 eruit gehaald. En paf. De laatste zat onder de olie. tenminste daar leek en rook het naar.
De 1ste 3 niet.
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Vriendelijke groet,
Patrick

Geplaatst door

Patje47 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weinig reactie Patje...
Ik trap af: kapotte olieschraapveer.

Beunhaas 1085
badge vip badge

7 jaar

Mmm , ik denk dat hij bedoeld , olie in het bougiegat . Dit komt vaker voor .

Lekke klepdekselpakking vermoed ik , er stond waarschijnlijk olie in het bougiegat , met het los draaien en de bougie er uit trekken is de olie langs de bougie gelopen en lijkt het er op of de bougie vet is.
Als er ook olie aan de schacht en de dop zat is dit haast zeker.
Maar hier zou hij wel van moeten lopen al is het moeizaam.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.