Peugeot 406: koppeling vervangen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

koppeling cpl
vervangen,probleem versnellingbak wil niet los (aandrijfassen reeds verwijderd ,alle bouten versnellingsbak los
startmotor gedemonteerd bak wil niet verder los dan 2/3 cm ,druklager zit gemonteerd op de drukgroep ,druklager zit vast aan de koppeling bedieningshefboom hoe krijg ik de versnellingsbsk los

woud

Geplaatst door woud (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

met geweld! zet er een bandelichter tussen dan komt hij wel los

woud (0), 13 jaar geleden

Jan, we hebben er 2 bandelichters tussengehad met geweld geen resultaat!

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

weet niet of er een toplager in zit dat hij daar op blijft hangen??

woud (0), 13 jaar geleden

ik denk het niet,het druklager is ovaal zit vast aan de drukgroep/en bedienings hefboom ik heb al heel wat kopp vervangen alleen dit type nog niet eerder gezien,drukvingers staan naar binnen gericht naar vliegwielzijde morgen poberen we het met een kleine hydr pers

woud (0), 13 jaar geleden

vandaag ook even bellen met de peugeot dealer

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Je praat waarschijnlijk over een trek-koppeling. De bak wil in dat geval niet verder naar achteren omdat de vingers van de hefboom achter het (trek)lager blijven haken. Probeer het eens door de spanstift te verwijderen waarmee de hevel van de koppelingskabel vastzit aan de hefboom welke achter het lager haakt. Hierdoor krijg je meer ruimte doordat de hefboom verder naar buiten kan scharnieren = hevel loopt nu vast tegen aluminium behuizing van de bak. Ook straks bij terugplaatsen van de versnellingsbak ontkom je er niet aan. Je krijgt het anders NIET voor elkaar om de 2 vingers van de hefboom weer achter het lager te krijgen.

woud (0), 13 jaar geleden

hans bedankt voor de techn.informatie het was een trek-koppeling! nadat ik de borgpen van de hevel/bedieningshefboom van de versn.bak had verwijderd was er voldoende ruimte en konden we de versn,bak verwijderen nogmaals bedankt!!!!!!!

woud (0), 12 jaar geleden

Auto toch maar naar de Peugeotdealer gebracht .Daar is een nieuwe drukgroep en kopp.plaat en een nieuwe kopp.kabel gemonteerd
zelf had ik geen ervaring met een trekkoppeling vandaar De koppeling werkt weer als nieuw.
Door de adv. van oa Hans ,kon ik wel de versn.bak demonteren!

MJS (0), 12 jaar geleden

weet iemand of het subframe er ook uit/af moet voor het vervangen van de koppeling van een 2.2 (EW12J4) van 2002 of is de bak vergenoeg weg te schuiven om de boel te monteren?

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Subframe kan blijven zitten, maar t'werkt het gemakkelijkst om de versnell.bak eruit te manouvreren i.p.v. weg te schuiven (als dit überhaubt gaat?)

P.s. zorg je wel dat je een warm onderkomen hebt met deze kou? Bij je woonplaats staat namelijk - geen - ingevuld. (LOL)

MJS (0), 12 jaar geleden

oh gelukkig dat scheelt.

Ja ik zoek een goede warme tent! alleen de winterbanden monteren vanmorgen was al een heilswerk! bij wielmoer nummer 4 dacht ik al, dit wordt niet fijn...
(ook de beschadigde discus in mijn rug werkt niet bepaald mee met deze klusjes, maar ja, je moet wat)

MJS (0), 11 jaar geleden

auto is verkocht, probleem niet verder uitgezocht of opgelost. bedankt voor alle reacties!.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.