Hallo, ik heb sinds kort een peugeot 406 1.8 1997, 200000km, op LPG.
Het probleem is dat de auto tijdens het rijden op LPG vaker helemaal uitvalt.
Het duurt echter niet lang, een fractie van een seconde. Hierna is hij weer helemaal goed en merk je niks meer.
Het gebeurt alleen als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Motorstoringslampje licht ook op.
Heb diverse contacten ingespoten met vocht verdrijver. Hierna deed hij het 2 weken normaal.
Denk dus dat het een elektrisch probleem is.
Echter het is weer terug.
Soms doet ie het vaak andere keren helemaal niet.
Gebeurt bij alle toerentallen in alle versnellingen.
Verder valt op dat de auto op benzine onregelmatiger loopt dan op LPG.
Is het mogelijk om het systeem eens uit te lezen?
Weet best wat van auto's maar op gebied van LPG een leek.
groet Ray
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit topic is door moderator verplaatst. (stond bij aankondigingen)
mvg.
Hans, moderator.
Zeker kun je deze uit lezen, althans het benzinesysteem.
Is ook het eerste advies wanneer het motorlampje brandt, want dat wordt door de benzine-computer aan gezet.
Auto moet eerst goed op benzine lopen, daarna kun je gaan kijken wat er op LPG gebeurt.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot aan de katalysator.
Vernevel in het donker bij draaiende motor wat water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.
Heb inmiddels na een behoorlijke speurtocht het euvel gevonden. Het probleem zat hem in een computer (exacte naam ?) welke gemonteerd zit achter de radiateur. Het viel mij op dat tijdens het rijden het probleem vaker voorkwam wanneer het regende. Aangezien regen niet van onder naar boven valt, dacht ik aan de voorzijde van de auto. Deze computer wordt beschermd door een hele mooie aluminium behuizing met aan de achterkant daarvan een heel dun stalen plaatje. Dit plaatje sluit langs de zijkanten niet goed af waardoor er vocht naar binnen kwam. Boel opengemaakt en de rand voorzien van een laagje acrylaatkit. Daarna weer gemonteerd. Auto blijft nu zelfs met de tuinslang erop gewoon lopen.
kosten: <1,00 euro
14 jaar
[quote=oldford]Zeker kun je deze uit lezen, althans het benzinesysteem.
Is ook het eerste advies wanneer het motorlampje brandt, want dat wordt door de benzine-computer aan gezet.
Auto moet eerst goed op benzine lopen, daarna kun je gaan kijken wat er op LPG gebeurt.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot aan de katalysator.
Vernevel in het donker bij draaiende motor wat water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.[/quote]
Dit type motor heeft geen bougiekabels, maar een bobine-rail
Ray, bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar