Peugeot 806 2.0i turbo: Krijgt teveel branstof

Bouwjaar: 1994

Wij hebben een auto staan met het volgende probleem: De klant bracht hem dat de auto inhield en naar benzine stonk. smorgens bij ons (dus koud) liep hij ook slecht, we hebben hem aan de test
kast gezet- foutcode was lambda-sonde- en dat klopte lambda gaf
0.4v. Dus lambdasonde vervangen en de auto was de eerste 3 dagen goed. Nu doet hij soms bij koude start even niet goed lopen(2min)
maar geen foutcodes en het gaat zo snel weer over dat er bijna niets is te meten. De lambdaverw. doet het wel, de temp. sensor hebben we kunnen meten op moment van slect lopen(wel via uitlezen op temp. ) en deze gaf goed aan. De lambda-sonde is wel een universele(kan dat problemen op leveren als niet merkspec. is? Wie heeft hier ervaring mee? alvast bedankt

top

Geplaatst door top (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 806? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

wkhoek (0) PRO, 19 jaar geleden

toevallig hebben wij vorige week 2x een 806 2.0 i turbo binnen gehad die ook slecht liep vooral koud. van beiden voertuigen was het dubbel relais defect. deze zit tegen het r binnen scherm gemonteerd. misschien kun je em doormeten of verwisselen?? (als je tenminste zo'n auto op voorraad hebt

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.