Hallo,
Ik zit met een klein probleem: incidenteel koelvloeistofverlies, witte rook die zoet ruikt. Ik ga dus uit van een koppakking probleem. Geen smudge in de olie.
Wel zat er vier maanden geleden bij de aanschaf rare capucinno achtige prut in de radiator. Die heb ik laten vervangen. Wellicht heeft het er ook niets mee van doen, maar ik memoreer het maar.
Nu heb ik een garage gevonden die zegt het voor 500 euro te kunnen doen. Volgens hun zou het ook een niet functionele zuiger kunnen zijn. De andere garage zegt, dat dat het probleem niet kan zijn.
Zij rekenen bijna het dubbele, maar vervangen dan ook waterpomp en distrubitieriem. Dat is eigenlijk niet nodig, maar de man van de garage geeft aan het niet zonder te doen, omdat oude distrubitieriemen / multiriemen niet altijd weer makkelijk erop kunnen.
Is dat reeel? En voor welke garage kan ik het beste kiezen? Twijfel, twijfel....
Of rijd ik de auto gewoon op en hoop ik ergens financien vandaan te kunnen toveren voor een 'nieuwe?' Ik heb al best veel geinvesteerd in deze auto van 2001
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vul eerst de autogegevens eens in, ik weet niet wat ik onder een niet functionele zuiger moet verstaan, maar iemand die zoiets roept zou ik voorbij lopen. een distributieriem mag meestal geen tweede keer worden gemonteerd, dus het advies om deze mee te pakken is op zich niet onlogisch. dan nog iets, een koppakking die incidenteel lekt lijkt me erg vreemd. is de pakking wel echt stuk??
Dag Harry,
Ongeveer 1/6e koelvloeistof per maand bijvullen. Dat gecombineerd met die witte rook....en temperatuur die oploopt tot in het rode. .kan bijna niet anders toch?
Voor wat betreft distrubietieriem, goede tip! dank.
6 jaar
1/6e bijvullen hoeveel is dat ?
Er zal inderdaad ergens een lekkage zitten want capachino achtige koelvloeistof duid vaak op een toevoeging om lekkage tegen te gaan.
Is het systeem al eens afgeperst ?
Als de koppakking het inderdaad Is dan is dit vrij simpel te controleren , de koelvloeistof controleren op aanwezigheid van verbrandingsgassen.
Distributieriem en waterpomp altijd vervangen bij dit soort reparaties , riem mag zo wie zo niet weer gebruikt worden.
We gaan het allemaal ontdekken....vandaag een diagnose afspraak. Ben er inmiddels wel achter dat dat cappocino achtige gedoe waarschijnlijk veroorzaakt wordt door het gietijzer uit het motorblok.
Zal het resultaat hier nog wel vermelden. Ook handig voor toekomstige lezers ;-)
6 jaar
is idd een lekke koppakking (de garagehouder gebruikt de termen koppakking en koppakkingscylinder door elkaar, maar ik houd het maar op koppakking),
Ik had er zelf niet aangedacht, maar ook de olie is natuurlijk heet geworden en moet vervangen.,
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar