Peugeot 205 ( 40 kW): Lijst met kwalen.

Bouwjaar: 1989

Hieronder heb ik een lijst met kwalen opgesteld die ondanks een zorgvuldig uitgevoerde grote beurt (beunhaas), waarbij alle denkbare filters, vloeistoffen, bougies etc. zijn vervangen, toch nog optreden. Vooral punt 1 is zeer bezwaarlijk.

Wie heeft één van onderstaande punten meegemaakt en wat was de oplossing?

Lijst met kwalen (Peugeot 205, 1989, 1.1 carburatiemodel):

1. Zeer hinderlijk inhouden bij het wegrijden als de motor koud is;
Heeft de 205 een regelbare zomer- of winterstand?

2. Bij lage snelheid uitrollen in de versnellingen veroorzaakt een klapperend/tikkend geluid uit de motorruimte (vnl. 2e versnelling met raam open), bij licht gasgeven in vrij licht hoorbaar;
Kleppen stellen?

3. Onderin weinig vermogen;
Vacuümslang reeds vervangen.

4. Brandstofverbruik fors hoger dan 5,9L/100km (boekje), gebruik vnl. stad en snelweg;
Werkelijk verbruik is 7,6L/100 km (gemeten over een periode van 3 maanden)

5. Gas los bij hoge toeren zorgt voor knetterend geluid uit de einddemper;
Ontsteking niet op tijd? 4 bougies reeds vervangen.

6. Het starten nadat de auto enkele uren heeft stilgestaan gaat zeer moeizaam;
Rotor reeds vervangen.

7. Kraakjes en piepjes van achteren (vnl. hoedenplank en achterklep);
?


Thanks!

Raddraaier

Geplaatst door Raddraaier (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Punt 1 4 en6 Carburateur.Reinigen en afstellen.
3 vacuumvervroeger lek.
5 luchtlekje in het voorstedeel van de uitlaat en zie punt 3.
7 Loop eens om en door de auto met een spuitbus silicone spray.
Succes Oldtimer.

Raddraaier (0), 15 jaar geleden

Het verbruik is spectaculair gedaald door om de tankbeurt een flesje Aceton (100 ml) in de tank te gooien (eerst de aceton erin, dan minimaal 40L tanken). Kost nog geen € 2,- per flesje bij "de betere" drogisterijen. Gebruik op eigen risico, het spul staat erom bekend agressief met plastic om te gaan. Heb het ongeveer een jaar (ca. 26.000 KM) toegepast, geen enkel probleem. Ook punt 1 & 3 minder geworden.

[img]http://i329.photobucket.com/albums/l369/...[/img]

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Raddraaier]Hieronder heb ik een lijst met kwalen opgesteld die ondanks een zorgvuldig uitgevoerde grote beurt (beunhaas), waarbij alle denkbare filters, vloeistoffen, bougies etc. zijn vervangen, toch nog optreden. Vooral punt 1 is zeer bezwaarlijk.

Wie heeft één van onderstaande punten meegemaakt en wat was de oplossing?

Lijst met kwalen (Peugeot 205, 1989, 1.1 carburatiemodel):

1. Zeer hinderlijk inhouden bij het wegrijden als de motor koud is;
Heeft de 205 een regelbare zomer- of winterstand?

2. Bij lage snelheid uitrollen in de versnellingen veroorzaakt een klapperend/tikkend geluid uit de motorruimte (vnl. 2e versnelling met raam open), bij licht gasgeven in vrij licht hoorbaar;
Kleppen stellen?

3. Onderin weinig vermogen;
Vacuümslang reeds vervangen.

4. Brandstofverbruik fors hoger dan 5,9L/100km (boekje), gebruik vnl. stad en snelweg;
Werkelijk verbruik is 7,6L/100 km (gemeten over een periode van 3 maanden)

5. Gas los bij hoge toeren zorgt voor knetterend geluid uit de einddemper;
Ontsteking niet op tijd? 4 bougies reeds vervangen.

6. Het starten nadat de auto enkele uren heeft stilgestaan gaat zeer moeizaam;
Rotor reeds vervangen.

7. Kraakjes en piepjes van achteren (vnl. hoedenplank en achterklep);
?


Thanks![/quote]
1/2/3/4/5/6
controleer het ontstekings tijdstip eens
en is er een distributie vervangen????
7= met olddtimer zn oplossing wel te verhelpen
of ouderwets alles met vasseline en tegenwoordig glijmiddel te verhelpen
glij middel licht bij de super markt bij de drogist artikelen
heet dorax of zo iets

Raddraaier (0), 15 jaar geleden

Punt 7 is opgelost door wat kunststof stelschroefjes iets aan te draaien. Deze zitten aan de weerszijden aan de binnenkant van de achterklep gemonteerd. Liefde voor auto's is groot, maar heb geen glijmiddel en geen durex gebruikt.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

is je dus bekent
jammer dat je ..... hebt
oeps
da was bijna gummen

vletter (0) PRO, 15 jaar geleden

Misschien moet je de choke uittrekken bij het wegrijden.

kleijn (0), 15 jaar geleden

auto is een aceton snuiver geworden

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

en dan is t net een verslaafde
zonder functioneerd ie niet meer dan

oldtimer (0) PRO, 15 jaar geleden

Niet slecht voor een auto van bijna 20 jaar.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.