Hallo,
Ik zit even met het volgende probleem. Ik heb een 306 XSI 8V uit '95 gezien voor een zeer aantrekkelijke prijs. Heb een testrit gemaakt, het probleem is alleen dat hij met koude motor zowel op LPG als Benzine niet stationair blijft draaien. Als de motor warm is, lijkt er niets meer aan de hand... Heeft iemand van jullie een idee of dit (redelijk goedkoop) op te lossen is, of wordt dit een 'gebed zonder eind?'
Alvast bedankt voor de reacties.
Gr. John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb en 306 uit 2001 op gas (g3). Ik heb soms ook last van het niet stationair lopen. Dan gaat die effe 1 seconde op 1300 toeren zitten ipv 900. Heb er verder geen problemen mee. Levert ook geen klachten op.
Dit lijkt op een temperatuursensor van de koelvloeistof. Je zou hem koud moeten laten uitlezen.
Moest toen hij koud was echt beetje gas blijven geven om te zorgen dat hij niet uitviel (bleef niet op een raar toerental lopen ofzo, maar viel echt helemaal uit). Met warme motor was het probleem later over en bleef hij wel stationair lopen. Uitlezen van de koude motor gaat op dit moment erg moeilijk (aangezien ik hem nog niet in mijn bezit heb :-)) Wanneer er aanwijzingen zijn dat het probleem makkelijk te verhelpen is, zou ik hem toch graag aanschaffen (aangezien dit vrijwel het enige probleem is...)
19 jaar
Ik denk dat het staionair stappenmotortje vast zit.
Lijkt op de tempartuursensor. Ok heb zelf een half jaar geleden schade gereden waarbij achteraf de radiator ook leeg gelopen was (de sensor hangt dan niet in het koelwater). De motor was alleen met het gaspedaal aan de loop te houden, zowel bij benzine en gas.
Stappenmotor denk ik niet, bij een koude motor zal deze onregelmatig stationair lopen (of zelfs afslaan), echter dit onregelmatig stationair lopen gebeurd ook bij een warme motor.
Waarschijnlijk koop je de auto van een particulier, ik zou gewoon wat Peugeot dealers bellen en het probleem voorleggen. Misschien krijg je een eenduidig antwoord (ik helaas nog nooit, maar wie weet..)
19 jaar
Erik, ik heb inderdaad zaterdag ook nog een aantal Peugeot dealers gebeld, waarvan enkele het antwoord gaven dat waarschijnlijk de kleppen vast stonden, wat zou betekenen dat de kop dus vervangen/gereviseerd dient te worden. En dat wordt nogal prijzig...
19 jaar
Je zou ze misschien nog kunnen stellen???
Dat zou ook kunnen, mijn vorige 405 op gas had een verbrande klep en liep koud ook haast niet meer (warm sloeg ie af en toe een slag over)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar