close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 807: lpg g3 inbouwen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Ben sterk aan het overwegen om een gasinstal. te laten inbouwen motor heeft nu 150.000 gelopen heeft er iemand ervaring mee of dit verstandig is en waar ik rekening mee moet houden.

Groetjes Herman

Geplaatst door

herman807 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met de huidige benzineprijs is het zeker verstandig. Hoe verstandig het precies is hangt af van het aantal km wat je per jaar aflegt en wat de staat is van je auto en hoe lang je er nog mee wilt doorrijden. Ik rij zelf in een 406 met de 2.0L motor en heb inmiddels zonder problemen 290.000 km op gas gereden. Met een gemiddeld verbruik van 1 op 10 en een gasprijs die een euro goedkoper is dan benzine loopt het voordeel flink op. De extra wegenbelasting die je moet betalen heb je er na één keer tanken al uit dus dat is ook geen argument om het niet te doen. Wellicht kan je kijken of je op de sloop een tweedehands gasinstallatie kunt vinden en die dan laten inbouwen. Dat scheelt weer flink op de afschrijving.

TrafficBandit 0

12 jaar

Ik heb de auto nu 10 maanden en 20.000 km gereden tot nu toe alleen probleem met met gasklep huis gehad.
auto is altijd op tijd en goed onderhouden zelfs (nog) problemen met de elec.schuifdeuren.
Maar mijn vraag gaat meer over de motor 2.2 16v code 3fz met name de kleppen ik weet dat deze motoren binnen psa voor meerdere modelen gebruikt zijn.

herman807 0

12 jaar

De 2.0 motor (EW10J4 RFN/RFR) en de 2.2 motor (EW12J4 3FZ) zijn beide met hydraulische klepstoters uitgevoerd. Voor LPG is dit een belangrijk pluspunt omdat slijtage van de kleppen dan automatisch gecompenseerd wordt. Motoren zonder hydraulische klepstoters gaan langzaamaan (stationair) slechter lopen door (te veel) klepspeling en moeten om de haverklap gesteld worden, dus die moet je niet hebben op LPG. Daarnaast heeft peugeot bij de 2.0 en 2.2 motoren voldoende harde klepzetels gebruikt en geschikte kleppen toegepast. Goed genoeg althans om er (in mijn geval) 300.000 km mee te rijden.

De motor zal waarschijnlijk geen problemen geven mits het een goed ingebouwde en afgestelde LPG installatie wordt. De LPG elektronica geeft nog wel eens problemen als je er een paar jaar mee gereden hebt. Dit is voornamelijk toe te schijven aan de installateur die goedkope rotzooi heeft gebruikt om de boel aan te sluiten. Koperen stekkertjes die bij met een beetje pekel er bij gewoon helemaal oplossen, dat soort werk. Let er dus bij het inbouwen op dat kabels netjes vastgezet zijn en niet kunnen schuren tegen scherpe randen. (kortsluiting) Stekkers moeten waterdicht zijn en niet op plekken zitten waar veel vocht komt.

TrafficBandit 0

12 jaar

Er circuleert overigens op internet een document van Prins Autogas waarin alle auto's staan waarvan bekend is dat ze problemen hebben op autogas: http://forum.clubvolvo.ru/attachment.php... De peugeot komt er niet in voor.

TrafficBandit 0

12 jaar

Eerlijk gezegd,een auto van 10 jaar oud ombouwen op lpg lijkt me niet meer lonend.
De investering is al gauw 2000 euro of meer.
Beter een jonger exemplaar op zoeken en die ombouwen naar lpg.
Een auto met 50.000km op de klok en die ombouwen op lpg en er dan 2 ton bij rijden en dan een grote schop geven voordat de ellende begint met kop revisie's en dergelijke.
En ik zou voor vialle gaan,simpel systeem,geen verdamper,gewoon op druk brengen door pomp en verstuivers openen en sluiten,simpeler kan niet.
Ook nog eens een minder schrale verbranding door direkte inspuiting,behoud het gas nog enigszins zijn verkoelende werking.
Installatie's met verdampers vind ik sowieso niet meer van deze tijd en zijn een bron van ellende,de verdamper wel te verstaan.
Ga ook niet voor een onbekend merk installatie,is vaak ook alleen maar ellende.
Ga AG/teleflex,weliswaar met verdamper,maar veel gemonteerd in peugeot/citroen of anders Vialle.
De rest vind ik allemaal minder en AG/teleflex of vialle kan elke gasboer wat mee,hoef je ook niet het halve land door voor service.

primera p11 0

12 jaar

Ik wil jullie bedanken voor alle info,ik heb nu een redelijk goed beeld over lpg.
Ik heb div.offerte's binnen van 1650 tot 2250 euro voor een vialle lpi systeem.
En of het lonend is ik bespaar +/- 1000 euro paar jaar met 20.000 km en ben van plan nog een jaar of 4 met deze auto te rijden.
Eerst nieuwe velgen met zomer banden en als er nog genoeg euro's overblijven naar de gasboer.

Bedankt groetjes Herman

herman807 0

12 jaar

Herman,nog even ter aanvulling.
Kijk niet alleen naar de besparing en de grijns bij de pomp.
Maar denk eraan,er komt een installatie bij,deze heeft ook onderhoud nodig,weliswaar vialle niet veel,maar toch.
Mits goed ingebouwd,probleemloos voor jaren,maar rommelig ingebouwd,een drama voor jaren.

primera p11 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.