auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 407: Mee lopend geluid in motor ( is weg als de koppeling is ingetrap

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Goedendag

Ik heb hier een Peugeot 407 2.0 16V van 11-12-2004 met 158.000 KM op de teller

Deze heeft het volgende probleem

Als men weg rijdt hoort men een meedraaiend geluid vanuit de motorruimte in de wagen
Hoe sneller de motor draait dan neemt het geluid ook in snelheid ( en hardheid ) toe

Drukt men nu de koppeling in dan is het geluid weg
Het geluid klinkt als een pepermolen

Moet ik dit nu zoeken in het druklager ?
of in de Drukgroep ( vingers speling of de veren )
Of zoals ik hier ergens heb gelezen het ophanglager van de rechter aandrijfas .
Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat het geluid dan weg is met ingetrapte koppelingspedaal

Is nog altijd de eerste koppeling

Geplaatst door

Serge07 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt er op dat het een druklager is, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......ook weer op afstand moeilijk te beoordelen. Wat ook nog kan is de borging van het steunlager van de rechter aandrijfas. Dit is een plaatje in de vorm van een halve maan die het steunlager klemt in het alu-huis annex onderste motorsteun. Het oude type halve-maan borgplaatje was niet stevig genoeg en daardoor kans dat de buitenring van dit lager mee ging draaien in het alu-huis. Je krijgt dan een soort grommend geluid (cadans) bij belasting en verdwijnt bij intrappen koppeling doordat dan de belasting van de as gaat. We hebben meegemaakt dat het alu-huis dusdanig uitgesleten was, dat ook de motorsteun vervangen moest worden. Wellicht een puntje om dit eerst (of ook even) te controleren.

hans4074 0
badge

12 jaar

ophanglager achterop is te controleren
de aandrijfas mag hierin geen spelling vertonen
van versnellingsbak naar de gewricht is een starre as
daar zit een lager op dit geklemt in de onderste motorstuen zit
hier spellling dan onderste motorsteun, bakolie, keering aandrijfas van de bak, en lager vv

maar druklager is van stilstand al te horen
als je motor start kun je de druklager al horen (anders koppeling iets intrappen kijken of hij dan komt)
zo nee dan onderste motorsteun zeer goed mogelijk

Zo dan het is beide !!!

Zowel het ophanglager had speling in de motorsteun-huis en het druklager was al bijna door de drukgroep heen gevreten !!
maar goed door verkeerd geleverde onderdelen kon ik de wagen verder niet meer opbouwen
en de steun heeft een levertijd van 4 dagen !!! ( iemand een snellere weg of optie ?? )

Maar nu heb ik dus best wel zitten kloten met de schakelkabels
de zwarte en witte blokken ( rond ) die in de steun zitten heb ik naar veel gehannes eruit kunnen drukken
echter si daar nu zo'n veerklem uitgesprongen ( U profiel ) deze zal zijn om de kabel te blokkeren echter
moet ik nu eerst de kabel erin leggen en dan die U-profielen erlangs af drukken ?
Of moeten die klemmen er al inzitten voordat ik die twee kabels er weer indruk ?

Heb ze nu met een 13 steek van de kogelgewrichten afgetrokken maar goed de kabels zaten dan alsnog vast op die steun
vandaar dat ik die er ook uit heb getrokken

dus iemand enig idee wat de werkvolgorde is om dit weer in fatsoen te krijgen ???

bedank alvast ( beide ) voor jullie antwoord

Serge07 0

12 jaar

Ok is al opgelost
Wat 1 dag rust niet doet
Morgen komt de steun binnen wat zijn die krengen duur voor wat aluminium .......

[url=http://postimage.org/image/3uvzte38n/][img]http://s7.postimage.org/3uvzte38n/IMAG03...[/img][/url]

Serge07 0

12 jaar

Hmmm auto is klaar
echter vandaag belde de klant dat het motor managment lampje brand
geeft fout aan in emissie

Naar uitlezen met een standaard ODBII kast kwamen deze foutcodes

Foutcode P0444 Brandstof verdampings ventiel onderbreking
( P0444 Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit Open )

What the heck ????
Deze laat zich gewoon wissen maar naar 3 a 4 keer starten dan komt ie ineens weer terug
Heb reeds alle connectors gecontroleerd wat ik los heb gehad maar kan niks raars vinden

Dan waar vind ik dat apparaat ??

blijf het vreemd vinden

Serge07 0

12 jaar

P0444 zou volgens de info te maken hebben met de elektro-klep van het koolstoffilter oftewel het absorbtievat.

hans4074 0
badge

12 jaar

heb je toevallig niet perongelijk een stekkertje los getrokken of dat er iets is afgebroken bij het de/monteren van de kabels.

[quote=hans4074]P0444 zou volgens de info te maken hebben met de elektro-klep van het koolstoffilter oftewel het absorbtievat.[/quote]
Zit deze net zoals de 307 RV onder het spatbord ?

[quote=robertdaffyduck]heb je toevallig niet perongelijk een stekkertje los getrokken of dat er iets is afgebroken bij het de/monteren van de kabels.[/quote]
Uhh alles aan bakzijde heb ik los en eruit gehad
Motor ECU ( 3 grote connectors )
ABS ECU ( ook 3 grote connectors )
zekeringkast ( 2 connectors ) + accubak + luchtfilterhuis
Dan alle stekkers onder de zekeringkast weg gehad ( zijn er 2 ) incl de 2 massa aansluitingen
De connector op de bak zelf eraf ( is 1 de achteruit schakelaar of snelheidsensor )
De connector net boven de bak in de cillinderkop boven het vliegwiel ( is 1 volgens mij van het BDP sensor ?? )
de bruine connector op het zwarte vacuum doosje naast de luchtfilter ( die zweeft een beetje in de lucht )
Dan de connectors op de remblokken ( ABS en Slijt indicatie remblokken )

Meer connectors heb ik niet los gehaald
Wat ik wel vreemd vond was dat in de zekeringkast de bak hiervan 1 kabelboom lag met 7 draden gewoon bloot zonder connector deze leek doorgeknipt te zijn
MAAR dat was al voordat ik aan de wagen begon !!!
( vreemd vond ik het wel )

Serge07 0

12 jaar

De LOSSE elektroklep absorbtie zit bij deze auto onder de motorkap bij de motor. (Bij 307 is dit 1geheel met het absorbtie vat en idd. Rv) Is bruin van kleur en heeft een bruine stekker met 2 aansluitingen/2 draden. De ene draad is de signaaldraad en komt vanaf de ECU, de andere draad is voeding en krijgt z'n voeding van zekering F10 vanuit de zekeringskast (PSF1) in de motorruimte.
Let wel: het schema is op de gok opgezocht. Denk dat het een end klopt, maar wil je zekerheid, dan de laatste 8 posities van chassisnummer.

hans4074 0
badge

12 jaar

Dit was een zeer stomme fout van mijn kant
De connector op de EVAP klep wel erop gezet maar niet door gedrukt !!
Nadat ik deze had doorgedrukt ( en een hoorbare klik had ) was de fout zo gewist en is het probleem niet meer terug gekomen

Probleem is dus opgelost
Allemaal bedankt voor het meedenken !!

Serge07 0

12 jaar

Bedankt voor de feedback.

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.