Hallo,
Als ik tijdens het rijden gas helemaal indruk zakt het toerental en de snelheid weg. En vervolgens valt hij uit en wilt hij niet starten. Soms na 10/5 minuten kan ik hem weer starten en verder rijden. Hij valt soms ook uit in de stad. Hij trekt verder wel gewoon goed op enz...
Er staat ong 300.000KM op.
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt op een defecte BDP sensor, is snel te tester, als de motor is uitgevallen even stikstof er op spuiten, doet hij het dan weer dan weet je waar je het moet zoeken
Kunt u mij vertellen waar dat onderdeel zit?
Mvg
12 jaar
als je de defect bdp sensor hebt zal hij niet starten
bdp sensor zit achter je krukaspoele
weet dat een keer iets over de bdp sensor was, maar als deze zelfde als de nokkenassensor niet doen de motor ook na een uur niet zal starten
in het bericht ging over slechte stekker maar dan zou je na het uitvallen ook soms dus niet starten
maar is hij al uitgelezen
en als het permanent voordoet rij dan met laptop op het moment dat je volgas geeft
als je ziet in meting gegevens dat synchronisatie tussen nokkenas en krukas nee wordt dan weet je dat een van de twee probleem geef
lijkt erop dat wanneer je volgas geeft de motor geen diesel krijgt waardoor hij niet kan blijven lopen
anders gezegt tijdens proefrit ook deze waarde dan in de gaten houden
beste is dus uitlezen en meting gegevens bij pakken
zodat wanneer het probleem voordoet je weet welke waardes je hebt en daaruit een conclusie trekken
@werner, dat hoeft niet altijd,
door opwarming zet de spoel uit, en produceert de sensor geen singaal meer, na afkoelen werkt de sensor weer tot deze te warm is\
Moet ik de Kroekaspoele helemaal los maken om daar bij te komen?
Mvg
12 jaar
klopt
als je dit doet moet je wel je krukas blokeren dit doe je door een pen bij je vliegwiel in te stoppen
vlakbij de uitlaat zit hiervoor een gat erin
ik kan me namelijk niet herinderen dat je er met sleutel net bij kunt komen
en voor distributieriem vv heb je de polie vast en kun je daarna makkelijk bij
als je je rechter wiel eraf hebt en wielkuip opzij doet zie je links van de motor bij de distributiekap een kabel lopen
deze volgen naar beneden tot je kurkas daar zit de sensor
dop sleutel 10 en je hebt hem tenzij de krukaspoelie in de weg zit
@renaultmonteurtje
weet ik maar nog nooit bij deze meegemaakt dat hier problemen mee zijn
enige waar vaak bdp sensor kapot ging was bij een renault
de sensor zat daar net boven de versnellingsbak
voordat je dit vervangt kun je dit namelijk heel mooi zien bij het uitlezen van je meting gegevens
als je meerdere storingen hebt niet luk raak alles gaan vv maar kijken wat een gevolg kan zijn
Ik heb geprobeerd de BDP sensor los te maken, maar ik krijg hem niet los. Moet ik echt de Kroekaspoele eraf halen? Omdat ik hem bijna los heb. Kan iemand mij een afbeelding sturen met precies waar hij zit?
Mvg
12 jaar
Zijn er geen foutcodes?
Ja:
P1445
P0420
P0238
P0201
P0087
P1113
P0204
Dit zijn de error codes die ik bij iemand heb laten uitlezen.
Maar de auto zelf geeft Risico op Roetfilter verstopping. Ik heb hem eruit gehaald en schoongemaakt. En hij geeft ook aan: Emissiesysteem error.
Mvg
12 jaar
P1445
EDC16C3 - Additive system. Quantity of additive too high.
P1113
EDC16C3 - Diesel high pressure regulation circuit. Rail pressure below minimum pressure
p0420
EDC16C3/34 - Particle filter. PEF overloaded.
P0238
Turbocharger Boost Sensor A Circuit High
EDC16C3 Turbo pressure signal. Short circuit to positive or open circuit.
P0201
Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1
P0204
Injector Circuit Malfunction - Cylinder 4
P0087
Regulation of diesel high pressure
EDC16C3 - Diesel high pressure monitoring. Pressure below the reference value. (leak).
p0087 en p1113
zeggen beide dat dieseldruk in het systeem te laag was, mogelijk commonrailsensor of keer een lek geweest
p0238 is het gevolg van storing p0420 ivm roetfilter verstopt zit kan de turbo niet goed opspoelen en dat ziet de computer
roetfilter zit weer verstopt doordat de hoeveelheid additief niet correct is p1445 er zit kennelijk teveel in
aftappen en goed vullen
dan teller additief resetten
roetfilter advies vv als je dicht bij de 240.000km zit anders beste deze te laten reinigen ,
p0201 en p0204
rede niet bekend
als stekker van de verstuiver is afgetrokken bij loppende motor dan zijn deze twee verstuivers kapot en dienen te vervangen worden
p1113 en p0087 zullen dan een gevolg zijn van deze storing, ivm verstuiver niet goed sluit en zal lekken
verstuiver retour meting doen voor meer info
alle storingen moeten permanent afwezig zijn om regeneratie proces weer te kunnen gebruiken
anders mogelijk dat in toekomst dezelfde storing weer terug komt
P1445 is volgens mij dat er te veel additief wordt ingespoten/verbruikt. Niet dat er te veel in de tank zit.
Meestal een probleem met de tankdop. Daarvoor moet de additief ecu uitgelezen worden om vast te stellen wat daar fout is.
als de tankdopsensor het is dan staat vaak ook de storing in de computer van de motor ebe
was vergeten bij te zetten informatie over deze codes zijn gehaald van af
http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/psa%20e...
voor exacte omschrijving van de codes moet ik op servicebox opzoeken maar dan de laatste acht van chassisnummer maakt het wel eenvoudiger om dit op te zoeken
tevens schreef ik ook als hij dicht bij de 240.000km zit advies vv vooral hier in de buurt zit
lees bovenaan dat hij nu 3ton heeft gelopen als nog nooit de roetfilter is vv dan zou ik deze wel vv
roetfilter wordt wel geregenereerd maar na zoveel km's is de roetfitler eerder vervuild en zal ook voor hogere roetuistoot zorgen ivm filter niet veel meer doet
hij zit nu dus verstopt en mijn advies zet een nieuwe eronder reinigen zorgt ervoor dat je 20.000km kunt rijden maar kan ook zijn dat hij na 1000km weer de zelfde storing geeft
Hallo, ik werk bij citroen en bij 1.6 hdi verstoppen de branstoffilters heel vaak, probeer deze eerst eens te vervangen.
P1445 is einde theoretische levensduur van het roetfilter. De hoeveelheid additief die in gespoten/opgeslagen is in het roetfilter heeft maximum hoeveelheid bereikt, kans op verstopping van het roetfilter.
P1113 en P0087,(druk te laag) dit zijn hogedruk diesel storingen die vaak veroorzaakt worden door een verstopt brandstoffilter. HIER valt de auto op stil.!!
P0420 en P0238 kunnen aan elkaar gerlateerd zijn , hoewel de turbodruksensors in het verleden ook vaak de geest gaven.
P0201 en 204, vergeet die maar even, misschien eens iemand de stekker losgetrokken van de betreffende injektoren.
Vervang eerst het brandstoffilter maar, storingen wissen en rijden. Het roetfilter zal ook wel vervangen moeten worden denk ik maar hier valt de auto niet op stil.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar