Eind januari is additief bijgevuld bij kilometerstand 163900, toen is ook het roetfilter gecontroleerd en goed bevonden.
Nu volgens mij precies 5000km later krijg ik emissiestoring, auto uitgelezen geeft code P1445
Heeft ook weer met additief te maken, wie kan mij hier mee helpen is er met bijvullen iets niet gereset, lees iets over vuldop additief , kan dealer bv uitlezen of signaal vuldop het probleem is?
Heb zelf simpele OBD scanner
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P1445 - Quantity of additive too high.
De verbruikte hoeveelheid additief is te groot. Dat kan wel eens met de vuldop te maken hebben.
Dealer kan inderdaad meer zien, ook of de vuldop detectie goed werkt.
Kan ik zelf checken of vuldop goed zit onder auto of word het ritje dealer, of het bedrijf dat additief heeft bijgevuld dit is een specialist in dieseltechniek, las net op Engels forum dat softwarematig wisselen roetfilter ook storing kan verhelpen?
12 jaar
oud
12 jaar
Nu in bezit van PP2000 software met interface en dus de mogelijkheid om wat parameters uit te lezen.
Geeft dus storing P1445 teveel verbruikte additief en heb net 5000km terug additief laten vullen na melding additief nivo te laag
Waardes additiefcircuit
Teller 1 totaal ingespoten additief 130 gram
Teller 2 totaal ingespoten additief uit reservoir 4 gram
tankdop aanwezig en additief nivo niet te laag.
Gegevens roetfilter FAP
Drukverschil stationair 0mBar, normaal rijden 21mBar tot 60mBar, erg stevig doortrekken 100 tot 160mBar
totaal hoeveelheid additief 128,51gr
kilometers na generatie 248km
afgelegde afstand na vervanging roetfilter 100000km
theoretische levensduur roetfilter 163552km
theoretische resterende afstand tot vervanging 0km
vervuilingsgraad roetfilter 62%
Had op internet gelezen (zie link hieronder) dat teller 1 gereset zou moeten worden van additief helaas lukt mij dat niet met PP2000, vraagt dan om code die via helpdesk zou zijn te verkrijgen. Teller 1 is dus niet gereset bij vervangen additief door dieselspecialist, volgens specialist was roetfilter 5000km terug nog niet aan vervanging toe. Ook wat gelezen over softwarematig vervangen roetfilter hiermee word hiermee ook teller 1 bedoeld?
http://www.peugeotforums.com/forums/407-...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... (exact zelfde als mij zelfs kilometerstanden en gram additief kloppen)
12 jaar
"Teller 1 is dus niet gereset bij vervangen additief door dieselspecialist,"
Die conclusie lijkt mij fout. 130 gram over 5000 km klopt aardig.
Als de teller niet gereset zou zijn, zou het gewicht enkele kilo's zijn (3 liter uit de vorige periode).
Additief is gevuld na melding niveau te laag. Als die melding er enige tijd geweest is kan het tankje dus leeg geweest zijn.
Aanbevolen wordt dan om de additief pomp een aantal maal te starten met de diagnose apparatuur om te ontluchten.
Als dat niet gebeurt is, is er kennelijk lucht ingespoten de 1e tijd. Dat zou het verschil in gewichten verklaren.
Kwam tot conclusie dat teller gereset moet worden omdat in link hierboven zelfde probleem word omschreven, bij ongeveer zelfde kilometerstanden en gewichten van additief oplossing zou daar zijn geweest resetten teller 1. "Teller 1 is dus niet gereset bij vervangen additief door dieselspecialist," lijkt misschien negatief maar is niet zo bedoeld deze firma staat hier goed aangeschreven en is ook mijn ervaring.
Denk dat normaal gesproken teller 1 ook alleen gereset moet worden bij vervanging of reiniging FAP, maar ,kan mij voorstellen dat de foutmelding P1445 slaat op een totaal teveel afgezet additief in roetfilter. Als verschildruk roetfilter nog goed is kan het toch geen kwaad deze te resetten.
12 jaar
De omschrijving van de fout is ook erg suggestief en makkelijk misleidend.
Misschien bewust gedaan of het komt door vertaal problemen van Frans naar Engels.
De foutomschrijving is dat er te veel additief in de tank is gebleven. Bedoeld wordt dan: in verhouding met de berekende ingespoten hoeveelheid.
Of te wel: er wordt te weinig ingespoten.
Nogmaals resetten van de tellers kan helpen. Tenzij er een probleem is met het additief pompje, dan komt de fout weer terug.
Vanmorgen roetfilter softwarematig vervangen dus nu staat teller 1 ook op nul, storing P1445 gereset deze kwam nu in ieder geval niet direct terug bij starten van de motor afwachten wat er de komende kilometers gebeurd.
12 jaar
Wil hier nog even vermelden dat 20.000km later de storing niet meer is terug gekomen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar