Peugeot 207 CC: moeizaam koude start

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 thp

Motor loopt als een zonnetje neemt goed over, houdt niet in wat dat betreft geen klachten,
3000 km geleden beurt gehad nieuwe bougies etc.
wat mijn probleem is als ik ,smorgens de motor start slaat de motor direct aan alleen duurt ongeveer 1 minuut voor hij echt lekker loopt hij pruttelt net of hij op 3 cilinders loopt niet echt fijn, net of de bougies nat zijn ,na weg rijden zijn alle problemen verdwenen
geen storings lampjes branden, wat kan de oorzaak zijn?

luc60

Geplaatst door luc60 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

hans4074 (0) PRO, 8 jaar geleden

Laat de koelwatertemperatuur-sensor controleren op inwendige lekkage. Is dit in orde, dan mogelijk een software-update van de motor-EBE en /of het opnieuw inleren van de adaptieve functies. Voor het opnieuw inleren dient te motor koud te zijn.

luc60 (0), 8 jaar geleden

hallo Hans afspraak bij peugeot dealer gemaakt, met jou tips, ik ga je op de hoogte houden, nog een vraagje, hoe is de inwendige lekkage van de koelwatertep. sensor te bekijken, als het te meten is welke waarden moet hij hebben?

Rene Roolvink (0) PRO, 8 jaar geleden

"halen" of onregelmatig motortoerental
OMSTANDIGHEDEN VOOR HET OPTREDEN : Tijdens een koude start bij een buitentemperatuur tussen -11°C en 0°C en vervolgens tussen 15°C en 30°C


1. HERKOMST

Programma voor het op temperatuur brengen van de katalysator.

2. REPARATIE WERKPLAATS


Dankzij het programma voor het op temperatuur brengen van de katalysator voldoet de auto aan de emissienormen EURO 4.

De temperatuur van de katalysator neemt snel toe, zodat deze binnen enkele minuten doeltreffend werkt. Dit programma wordt gebruikt tijdens een koude start bij een buitentemperatuur tussen -11°C en 0°C en vervolgens tussen 15°C en 30°C. Het programma is gedurende ongeveer 1 minuut actief. Het toerental bevindt zich dan rond de 1200 t/min, waarbij sprake kan zijn van "halen" of een onregelmatig toerental. In de stoel en het stuurwiel kunnen trillingen voelbaar zijn, waardoor bijgeluiden in het interieur ontstaan en soms schommelt de wijzer van de toerenteller enigszins (Ca. 100/min).

Dit gedrag heeft te maken met de technische eigenschappen van de EP6 motoren met VVT (variabele inlaatnokkenasverstelling) : Normale werking ; Geen herprogrammering of vervanging van onderdelen.

luc60 (0), 8 jaar geleden

Was inderdaad de koelwatertemp sensor welke defect was, laten vernieuwen rn software update laten uitvoeren, weer prima in orde

hans4074 (0) PRO, 8 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is en dank voor het plaatsen van de oplossing.

luc60 (0), 8 jaar geleden

In de eerste instantie dacht ik dat het probleem was opgelost maar het tegendeel was waar donderdag 2 weken geleden ato weggebracht naar een off Peugeot dealer, en verteld wat er aan de auto schort, tevens de tip van Hans erbij over de koelsensor, ik haalde de auto op en ze hadden de koelwater sensor vernieuwd, jammer dat het geen zier geholpen had de vrijdag voor mijn vakantie was het weer raak koude start direct aanslaan maar pruttelen net als lopen op 3 cilinders na 1 a 2 minuten uitstekend weer draaien van de motor op weg naar Oostenrijk auto super gereden niet inhouden prima starten als we ergens stopen niets geen problemen motor heeft tijdens mijn vakantie en ook tijdens trekken in de bergen prima gepresteerd, alleen iedere morgen tijdens koude start het zelfde euvel zoals boven omschreven, zelf nog voor mijn vakantie injector reiniger van Bahrdahl in de tank gegooid geen resultaat, turbo werk ook super pakt goed op, alleen koud heeft hij 2 minuten het probleem.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.