Ik wil de remslangen aan de voorzijde van een Peugeot 206 vervangen vanwege kleine haarscheurtjes. Nieuw setje besteld.
Montage lijkt mij vrij eenvoudig. Aan een uiteinde van de slang zit gewoon een moer die je met een steeksleutel kunt vastdraaien.
De andere kant is echter totaal anders: een dik geribbeld rond stuk metaal met schroefdraad. Is er een speciale tang voor nodig dat precies in dit ribbelprofiel past, of kun je hem met beleid aandraaien met bijvoorbeeld een waterpomptang?
Zie voorbeeldfoto van soortgelijke slang (rechterzijde is geribbeld) op http://www.google.nl/imgres?imgurl=http:...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste max. Dat geribbelde is als het ware conisch. Dat ie past op de besvestiging die op het chassis is gelast. Wijzigt zich vanzelf zou wel je rempedaal op druk houden ivm leeglopen resevoir en naderhand goed ontluchten
Op druk houden als in ingetrapt houden, toch? Remvloeistof al vaker vervangen, maar nog nooit een remslang. Die loshalen en de vloeistof gutst over je vingers. Dus intrappen, vasthouden, monteren en weer loslaten? Daarna ontluchten.
11 jaar
Yep. Op moment als je gaat vv druk vast houden dus rempedaal indd. Ben je klaar. Druk eraf en ontluchten
11 jaar
Pedaal niet op de bodem ingetrapt houden, klein stukje is genoeg.
11 jaar
Zorg bij het monteren het voorwiel in de rechtuitstand staat om er voor te zorgen dat de remslang zonder slag of kronkel gemonteerd zit .
Daarom ook de slang eerst in de remklauw draaien en vast zetten.
Misschien overbodig maar toch .
Groeten.
Goeie tip! Dank je!
11 jaar
Zo. Zitten er onder. Ging met jullie tips en veel WD40 uitstekend. Bedankt allemaal!
11 jaar
Mooi man
11 jaar
Oke nog een vraagje waar heb je de WD 40 voor gebruikt ?
Ik denk voor de wartels
11 jaar
De moeren aan de bovenkant van de remslang zat muurvast als gevolg van tien jaar vuil, zand, regen, modder en pekel. Wilde ten koste van alles voorkomen dat ik ze zou beschadigen en de remleiding zou moeten vervangen. Was ik verder van huis. Dus na demonteren van de wielen ruim ingespoten met WD40.
In de tussentijd de blokken en schijven vervangen, nog wat WD40 op de wartels, wachten en boel weer monteren. Daarna was de WD40 zover ingeweekt dat de moeren met enige kracht, maar zonder te beschadigen goed losgingen.
Na montage buitenzijde even voorzien van likje remmenvet tegen roesten ed. Daarna remmen ontlucht en karren.
Nu rustig inrijden. En over drie dagen hopelijk moeiteloos door de APK.
11 jaar
Goed bezig.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar