close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Montage remslangen voorzijde Peugeot 206

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Ik wil de remslangen aan de voorzijde van een Peugeot 206 vervangen vanwege kleine haarscheurtjes. Nieuw setje besteld.

Montage lijkt mij vrij eenvoudig. Aan een uiteinde van de slang zit gewoon een moer die je met een steeksleutel kunt vastdraaien.

De andere kant is echter totaal anders: een dik geribbeld rond stuk metaal met schroefdraad. Is er een speciale tang voor nodig dat precies in dit ribbelprofiel past, of kun je hem met beleid aandraaien met bijvoorbeeld een waterpomptang?

Zie voorbeeldfoto van soortgelijke slang (rechterzijde is geribbeld) op http://www.google.nl/imgres?imgurl=http:...

Geplaatst door

MaxFortis (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste max. Dat geribbelde is als het ware conisch. Dat ie past op de besvestiging die op het chassis is gelast. Wijzigt zich vanzelf zou wel je rempedaal op druk houden ivm leeglopen resevoir en naderhand goed ontluchten

ernhemmer 0

11 jaar

Op druk houden als in ingetrapt houden, toch? Remvloeistof al vaker vervangen, maar nog nooit een remslang. Die loshalen en de vloeistof gutst over je vingers. Dus intrappen, vasthouden, monteren en weer loslaten? Daarna ontluchten.

MaxFortis 0

11 jaar

Yep. Op moment als je gaat vv druk vast houden dus rempedaal indd. Ben je klaar. Druk eraf en ontluchten

ernhemmer 0

11 jaar

Pedaal niet op de bodem ingetrapt houden, klein stukje is genoeg.

Mausx 0

11 jaar

Zorg bij het monteren het voorwiel in de rechtuitstand staat om er voor te zorgen dat de remslang zonder slag of kronkel gemonteerd zit .

Daarom ook de slang eerst in de remklauw draaien en vast zetten.

Misschien overbodig maar toch .

Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

Goeie tip! Dank je!

MaxFortis 0

11 jaar

Zo. Zitten er onder. Ging met jullie tips en veel WD40 uitstekend. Bedankt allemaal!

MaxFortis 0

11 jaar

Mooi man

ernhemmer 0

11 jaar

Oke nog een vraagje waar heb je de WD 40 voor gebruikt ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Ik denk voor de wartels

ernhemmer 0

11 jaar

De moeren aan de bovenkant van de remslang zat muurvast als gevolg van tien jaar vuil, zand, regen, modder en pekel. Wilde ten koste van alles voorkomen dat ik ze zou beschadigen en de remleiding zou moeten vervangen. Was ik verder van huis. Dus na demonteren van de wielen ruim ingespoten met WD40.

In de tussentijd de blokken en schijven vervangen, nog wat WD40 op de wartels, wachten en boel weer monteren. Daarna was de WD40 zover ingeweekt dat de moeren met enige kracht, maar zonder te beschadigen goed losgingen.

Na montage buitenzijde even voorzien van likje remmenvet tegen roesten ed. Daarna remmen ontlucht en karren.

Nu rustig inrijden. En over drie dagen hopelijk moeiteloos door de APK.

MaxFortis 0

11 jaar

Goed bezig.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.