Peugeot Boxer 2005: Moter slaat uit bij belasting

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z244, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 84

Hallo , mijn bus houdt in bij vraag naar vermogen , af en toe . Het slaat dan uit en het motorstorings lampje gaat branden . Garage geeft aan dat het aan het contactslot moet liggen , iemand een idee of dit juist is alvorens ik een nieuwe aanschaf ?

sunnie

Geplaatst door sunnie , lid sinds 13 jaar geleden

8 Reacties

oldford PRO, 1 maand geleden

Wat is de volgorde biuj afslaan?
Slaat de motor af en gaat daarna pas het motorstoringslampje branden?
Of gaat het motorstoringslampje branden en slaat de motor daarna af?
In het laatste geval zou ik de foutcodes laten uitlezen.
In het 1e geval komen de symptomen min of meer overeen met wat je garage denkt.
Maar er zijn meer oorzaken als alleen maar een contactslot.
Is de garage een dealer en hoeveel onderzoek is er verricht?

    Eerst , lampje aan , dan motor uit , soms rijdt het auto doir met lamphe aan maar dan maximaal 2200 toeren , daarna geen gas meer op het gaspedaal . Filter is vervangen , sensor commonrail vervangen . - sunnie, 1 maand geleden

sunnie, 1 maand geleden

Fout lezing , bij garage op de hoek , gaf dus aan slot , deze is ook vervangen , en sensor common rail . Dus, fuel pressure sensor common rail ,

oldford PRO, 1 maand geleden

En, is het nu dan opgelost of nog steeds niet?
In het laatste geval, wat zijn nu de uitgelezen foutcodes (exacte tekst en nummer indien mogelijk)?

sunnie, 1 maand geleden

Morgen laat ik uitlezen

sunnie, 1 maand geleden

P0191 brandstofdruk/drukreg tegenstr.

. .

oldford PRO, 1 maand geleden

Nou, ik zie nog weinig reden om het contactslot te verdenken.
Je garage weet niet wat die P0191 betekent?
En wat zeggen ze over de U1600 foutcode?

sunnie, 1 maand geleden

De U1600 is niet meer terug gekomen na het wissen ., contactslot is vervangen. De P0191 , is dus niet zomaar op te sporen , er moet gekerken worden naar de dieselpomp , en de dieselpomp sensor ,kabels zijn nagekeken , zien er goed uit , connecteten ook schoon . De planning is nu om een ander dieselpomp en dieselpomp sensor te plaatsen van de sloop om zo oorzaken weg te strepen , dieselpomp had errder al een lekkage vandaar .

Beste antwoord, geplaatst door sunnie, 1 maand geleden

Heb alle sensors gehad (3) voor diesel druk , uiteindelijk het dieselpomp vervangen , en het euvel is verholpen !
Jammer dat dit het laatste was welk uitgeproberrd werd , maar is ook het duurste natuurlijk , heb dus nu 3 sensoren welk goed zijn over . Ik denk dat ik , als beunhaas, geen ander keus had .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.