Hallo allemaal,
Ik heb een Peugeot 308 1.6 vti uit 2008. De probleem met mijn auto is dat die geen vermogen heeft. Koppeling 4 bobines bougies nokkenas sensoren allebij vervangen. Ketting is nog goed en op spanning. Klepdeksel pakking is vervangen. Nu merk ik of dat gevoel heb ik dat ik de radiator koeler niet hoor draaien bij draaiende motor probeer ik de oliedop los te maken maar merk dat er veel vacuüm erop zit en als die eenmaal los is gaat de motor tekeer en slaat die af. Ik hoor ook een heel raar geluid als ik zeg maar voor me deur kom en motor uit zet dat er een heel raar geluid komt lijkt wel of de motor tegen werkt en tekeer gaan van de motor om te stoppen. Auto is vaak uitgelezen en geen enkel storing te zien.
Ik hoop dat ik met me verhaal duidelijk ben geweest en dat er iemand is die me hiermee kan helpen of een pad kan aangeven die ik kan volgen. Alvast bedankt voor de tijd en hulp.
Geplaatst door Vatan75 (145) , lid sinds 3 maanden geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
3 maanden geleden - kaleido 1
Is er al eens gecontroleerd of de pcv klep wel goed functioneerd ?
Hoe is gecontroleerd of ketting nog goed is ?
Inlaatspruitstuk is schoon ?
Ventilator gaat draaien als motor te warm wordt er een motorstoring is en als de airco aan staat.
3 maanden geleden - harry4203
Ketting ziet er goed uit?? dat zegt totaal niets. Timing diend te worden gecontroleerd. Zou em ook eerst een met peugeottester laten uitlezen, weet zeker dat er wel ergens fouten is staan.(logboek bsi bijvoorbeeld). Dat de motor raar gaat lopen en afslaat met de vuldop eraf is normaal, dit moet je niet doen. Kan ook zijn dat de katalysator los ligt/ verstopt is door olieverbruik.
3 maanden geleden - Vatan75
Een hele goede dag. Ik heb vandaag de pvc klep zelf vervangen. Afgelopen zaterdag was het te druk waardoor ik niet kon gaan dus aankomende zaterdag ga ik even langs met afspraak. Nu is mij iets opgevallen. Nadat ik de pvc membraan met kapje en nieuwe veering heb vervangen hoor ik onder de rechterspatbord een gebrom dit gaat even brommen en daarna is die stil even later hoor je het weer. Dit had ik ook al gemerkt voordat ik het pvc had vervangen. Maar wist niet waar het geluid vandaan kwam. Hebben jullie enig idee wat er onder de bijzitters kant onder de voorspatbord zit. Alvast bedankt voor de reacties.
3 maanden geleden - kaleido 1
Misschien eens even kijken dan is het misschien duidelijk , binnenscherm er uit en op onderzoek uit , om alles op te noemen wat het misschien kan zijn .
3 maanden geleden - harry4203
Denk dat je gewoon het evap-klepje hoort. dat is normaal.
2 maanden geleden - Vatan75
Heb even een diagbox aangeschaft. En ja hoor er zat een fout en dat luid p2178 hebben jullie enig idee waar ik dit probleem moet gaan zoeken. Krijg een melding van mengsel te rijk. Alvast bedankt voor de reacties.
2 maanden geleden - Vatan75
Dit is de schermafbeelding
2 maanden geleden - harry4203
P2178 kan gezet worden wanneer de distributie-timing niet correct is. Iets wat reeds eerder door ons als suggestie is gegeven.
2 maanden geleden - Vatan75
Gisteren auto bij de garage achter gelaten. Er zijn metingen gedaan en bleek dat die nokkenas sensor waardes normaal waren dus op tijd. Er is mij geadviseerd om de motor te laten flushen dus dat hebben ze gedaan en de motor 1 uur lang op 1500 toeren laten draaien. Nu zit er nieuwe olie in en filter. Maar het gekke is toen zij de motor vanmorgen hadden gestart heeft de motor normaal gelopen nu ik me auto ging ophalen was het meteen raak 1200 toeren motor on stationair plus weet dat geratel. Ik moest even zo rond rijden omdat ze een sterke flush gebruikt hebben. Met optrekken bij stoplichten merk ik wel dat er flink wat rookwolk achter gelaten word plus bij stationair draaiende motor onregelmatig toerental. Ik heb geen idee meer wat ik hiermee moet gaan doen is er iemand die me kan helpen hiermee? Ik ga morgen alsnog even thuis weer met diagbox uitlezen en kijken wat ik dit keer krijg te zien.
2 maanden geleden - kaleido 1
Wat voor flush hebben ze gebruikt normaal mag je met een flush erin geen hoge toeren maken en langdurig laten draaien. Schade ?
2 maanden geleden - kaleido 1
Laat eens compressie metwn en een lektest , we vallen van het 1 in het ander , lijkt haast op een motor die op is.
2 maanden geleden - kaleido 1
In apeldoorn gekocht ?
2 maanden geleden - harry4203
Jammer dat nou nog steeds de ketting-timing niet mechanisch is gecontroleerd. Maar afgezien van dat ben ik er ook vrij zeker van dat het motortje klaar is.
2 maanden geleden - Vatan75
Heren even een update over mijn auto. Ik ben vrijdag naar Tilburg geweest er was een gespecialiseerd persoon over Peugeot wagens. Heb het naar hem laten kijken. 1 olie lekkage vanuit oliefilter huis is gefixt. 2 ratel in de motor zoals ik zei is gefixt het bleek een Lotte uitlaat te zijn waarvan de moetjes er niet in zat. 2 ketting is vernieuwd goed op tijd gezet plus spanner. 3 waterpomp spanner is vernieuwd. Probleem min of meer opgelost nu het enige probleem heb nog wel gepingel met de toerental mij werd geadviseerd om beide vvt valves te vervangen dus inmiddels dat besteld. Auto trekt goed door merk het verschil alleen dat gepingel nog. Hoop dat dit opgelost word door de vvt valves dus de nokkenas regelkleppen. Ter info laat ik hier een update voor jullie achter.