Peugeot 308 2008: Motor houd in.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5FW, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

Hallo allemaal,

Ik heb een Peugeot 308 1.6 vti uit 2008. De probleem met mijn auto is dat die geen vermogen heeft. Koppeling 4 bobines bougies nokkenas sensoren allebij vervangen. Ketting is nog goed en op spanning. Klepdeksel pakking is vervangen. Nu merk ik of dat gevoel heb ik dat ik de radiator koeler niet hoor draaien bij draaiende motor probeer ik de oliedop los te maken maar merk dat er veel vacuüm erop zit en als die eenmaal los is gaat de motor tekeer en slaat die af. Ik hoor ook een heel raar geluid als ik zeg maar voor me deur kom en motor uit zet dat er een heel raar geluid komt lijkt wel of de motor tegen werkt en tekeer gaan van de motor om te stoppen. Auto is vaak uitgelezen en geen enkel storing te zien.

Ik hoop dat ik met me verhaal duidelijk ben geweest en dat er iemand is die me hiermee kan helpen of een pad kan aangeven die ik kan volgen. Alvast bedankt voor de tijd en hulp.

Vatan75

Geplaatst door Vatan75 (110) , lid sinds 3 weken geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1660) PRO, 3 weken geleden

Is er al eens gecontroleerd of de pcv klep wel goed functioneerd ?
Hoe is gecontroleerd of ketting nog goed is ?
Inlaatspruitstuk is schoon ?
Ventilator gaat draaien als motor te warm wordt er een motorstoring is en als de airco aan staat.

    Bedankt voor je reactie. De pvc klep dat weet ik niet ( keek net naar de video ervan op youtube wist niet eens dat daar een kapje zit met die rubber matje eronder) . Nou toen ik de klepdekselpakking liet vervangen vroeg ik of ze de ketting plus spanner voor me konden controleren. Ze hebben toen gezet toen ik de auto ging ophalen dat de ketting goed op spanning is en er nog nieuw grijs uitziet. Inlaatspruitstuk geen idee hoe kan ik dat zelf zien. Anders geef ik deze tips wel door als ik zaterdag helemaal naar Amsterdam naar een garage ga. Had je nog meer punten die ik kan aangeven wat ze even voor me moeten controleren. - Vatan75 (110), 3 weken geleden
    Owe en heb ook een keer van het merk jlm extreme cleaner erin gedaan dacht misschien zijn de injectors vervuilt van had brandstof filter gekocht op de meeste videos zitten ze onder de achterbank bij de vlotter maar deze heeft het niet. - Vatan75 (110), 3 weken geleden
    Een hele goede dag. Ik heb vandaag de pvc klep zelf vervangen. Afgelopen zaterdag was het te druk waardoor ik niet kon gaan dus aankomende zaterdag ga ik even langs met afspraak. Nu is mij iets opgevallen. Nadat ik de pvc membraan met kapje en nieuwe veering heb vervangen hoor ik onder de rechterspatbord een gebrom dit gaat even brommen en daarna is die stil even later hoor je het weer. Dit had ik ook al gemerkt voordat ik het pvc had vervangen. Maar wist niet waar het geluid vandaan kwam. Hebben jullie enig idee wat er onder de bijzitters kant onder de voorspatbord zit. Alvast bedankt voor de reacties. - Vatan75 (110), 3 weken geleden
    Pvc klep zak er goed uit geen scheur te zien maar de veering was wel vervuild met dik olie resten. Maar heb een ding gemerkt bij draaiende motor olie vuldop eraf slaat de motor niet meer af. Tenzij ik de klep er weer op doe dan schut de motor even en loopt die weer stationair dus en probleem is nu gefikst denk ik. Morgen even naar werk ermee en kijken of er verschil in zit. - Vatan75 (110), 3 weken geleden

harry4203 (460) PRO, 3 weken geleden

Ketting ziet er goed uit?? dat zegt totaal niets. Timing diend te worden gecontroleerd. Zou em ook eerst een met peugeottester laten uitlezen, weet zeker dat er wel ergens fouten is staan.(logboek bsi bijvoorbeeld). Dat de motor raar gaat lopen en afslaat met de vuldop eraf is normaal, dit moet je niet doen. Kan ook zijn dat de katalysator los ligt/ verstopt is door olieverbruik.

    Dankje wel voor je reactie ik ga morgen even kijken of ze er tijd voor hebben bij de garage. Als er wat meer dingen duidelijk zijn post ik het hier. - Vatan75 (110), 3 weken geleden
    Hallo Harry, heb inderdaad met de diagbox een fout kunnen detecteren dat luid als p2178 mengsel te rijk. Ik heb een foto van het scherm gemaakt weet alleen niet of ik dat hier kan uploaden. - Vatan75 (110), 21 uur geleden

Vatan75 (110), 3 weken geleden

Een hele goede dag. Ik heb vandaag de pvc klep zelf vervangen. Afgelopen zaterdag was het te druk waardoor ik niet kon gaan dus aankomende zaterdag ga ik even langs met afspraak. Nu is mij iets opgevallen. Nadat ik de pvc membraan met kapje en nieuwe veering heb vervangen hoor ik onder de rechterspatbord een gebrom dit gaat even brommen en daarna is die stil even later hoor je het weer. Dit had ik ook al gemerkt voordat ik het pvc had vervangen. Maar wist niet waar het geluid vandaan kwam. Hebben jullie enig idee wat er onder de bijzitters kant onder de voorspatbord zit. Alvast bedankt voor de reacties.

kaleido 1 (1660) PRO, 3 weken geleden

Misschien eens even kijken dan is het misschien duidelijk , binnenscherm er uit en op onderzoek uit , om alles op te noemen wat het misschien kan zijn .

harry4203 (460) PRO, 3 weken geleden

Denk dat je gewoon het evap-klepje hoort. dat is normaal.

Vatan75 (110), 21 uur geleden

Heb even een diagbox aangeschaft. En ja hoor er zat een fout en dat luid p2178 hebben jullie enig idee waar ik dit probleem moet gaan zoeken. Krijg een melding van mengsel te rijk. Alvast bedankt voor de reacties.

    Sorry p2178 storing mengsel regeling staat er - Vatan75 (110), 21 uur geleden

Vatan75 (110), 21 uur geleden

Dit is de schermafbeelding

harry4203 (460) PRO, 21 uur geleden

P2178 kan gezet worden wanneer de distributie-timing niet correct is. Iets wat reeds eerder door ons als suggestie is gegeven.

    Oke dus de advies is ketting laten controlleren. Denk ook dat dat het is en dat ik ratel in de motor af en toe hoor net of metaal tegen plastik aanscheurt komt dus momenteel losjes te zitten en de timing niet goed loopt lijkt af en toe net of die op 3 cilinder rijd een Peugeot 107 haald me zo in op een heuvel. Ik heb vrijdag een afspraak in de avond bij de garage dan laat ik de auto achter en zaterdag gaan ze ernaar kijken ik laat dan weten wat de probleem is geweest. - Vatan75 (110), 21 uur geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum