Peugeot 406: Motor loopt het gehele toerenbereik op 3 cilinders

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8i 16V

Hallo allen,

Ik heb een probleem met m'n 406:

Op LPG (Vialle LPi installatie) wil de motor niet op alle 4 cilinders lopen. Op benzine loopt hij echter prima!

Natuurlijk zelf al wat gedaan/uitgesloten:
- Luchtfilter vervangen
- Bougies vervangen
- Compressie gemeten
- Lpi installatie een reset gegeven ( knopje ingedrukt houden bij uitschakelen van het contact)

Het heeft niet tot een verbetering of het vinden van de oorzaak mogen leiden. Compressie was m.i. overigens keurig: 11,5 | 11,6 | 11,9 | 11,5 bar. ( Gemeten met handwarme motor, vol gas, en startmotor geactiveerd.)

Alle LPi injectoren "tikken", dat heb ik met een stethoscoop kunnen vaststellen. Ook klinken ze allemaal ongeveer gelijk.
Probleem bij deze motor is, dat je met geen mogelijkheid even een stekkertje van een injector kunt trekken, en zo kunt bepalen welke cilinder/injector niet (of niet goed) mee doet.

De auto heeft overigens 189.000 km gereden.

Vraag: -HELP-.... wie weet er een (mogelijke) oorzaak, en hoe/wat kan ik ermee?


Tevens nog een andere vraag: De auto is altijd dealer onderhouden geweest, maar ik zie nergens iets over de distributieriem vervangen. Ook niet in het serviceboekje, bij de uit te voeren werkzaamheden.
Met welke interval moet deze vervangen worden??

87wrangler

Geplaatst door 87wrangler (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Richard9710 (0), 16 jaar geleden

De riem moet elke 120.000 km of elke 5 of 10 jaar (weet niet welke van de twee) vervangen worden, net wat het eerst komt. Wat je LPG probleem betreft, geen idee.

87wrangler (0), 16 jaar geleden

Okee, bedankt.

Dan zal ik er eerdaags eens een nieuwe opzetten. Hij zal vast wel vervangen zijn bij 120000, maar ik neem maar geen risiko...

Dan wacht ik nog ff op iemand niet een mogelijke oplossing voor m'n LPG probleem heeft.

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

ik zou de wagen aanbieden bij een LPi specialist. Vermoedelijk is er wel een injector defect denk ik.

87wrangler (0), 16 jaar geleden

Dames en heren,

Het probleem is opgelost! Ik heb de auto naar Autogas Duiven gebracht, waar men 'm voor een zéér redelijke prijs weer helemaal top in orde heeft gemaakt.

Er zat een uitstroompijpje verstopt. Dus zijn alle 4 de pijpjes vervangen, en alle rubbertjes op en rond de LPG injectoren vervangen.

De auto loopt nu weer prima!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum