Auto moet aan een nieuwe koppeling. Keerring lekt ook dus die wil ik meteen meenemen. Vandaar een paar vragen; Als het vliegwiel weer gemonteerd wordt heb je dan nieuwe bouten nodig of kun je de oude hergebruiken? Heb je een trekker nodig om het vliegwiel eraf te halen?
Is het vervangen van de oliekeerring achter het vliegwiel zelf te doen, heb je daar een speciale stempel voor nodig of kan die ring erop geschroefd worden, zoals bijvoorbeeld bij een Alfa 156 waar ik het een keer bij heb gedaan?
Al vast bedankt voor de info.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Check wel of het echt de keerring is die lekt en niet de beruchtte inbus bout achter het vliegwiel.
Zie ook:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Verder is er wel een stempel nodig om alles weer netjes te monteren maar is het goed te doen. Bouten weer gebruiken , reinigen en een beetje verse lock-tite. En als je de bouten los hebt zorgen dat je op de goeie plek staat om het vliegwiel op te vangen.(M.A.W. geen trekker nodig)
Bedankt voor jullie info; ga eerst het vliegwiel maar verwijderen en kijken waar het oliespoor vandaan komt.
Ik dacht dat de bouten rekbouten waren en dat ze bij tweede keer gebruik konden breken, zeg maar hetzelfde verhaal als bij een koppakkingbout.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar