Hallo,
Mijn 406 op LPG (3.0 V6) kreeg onlangs last van een motorstoring. Eerst trad deze alleen op LPG op, later ook op benzine. De motor begon dan te trillen en verloor veel vermogen. Naar de garage gebracht, die constateerde dat één cylinder niet meedeed en heeft de desbetreffende bobine + bougie vervangen. In eerste instantie liep de motor weer prima, zowel op benzine als op LPG, maar na 50 km weer hetzelfde probleem. Wat kan er aan de hand zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
goedemorgen
Ruil een bougie om en kijk of deze goed vonkt. kan heel goed een slecht kontakt op de bobine zijn, of ruil beide om en zie of het probleem zich dan verplaatst, dan moet er zeker naar de bedrading gekeken worden, test ook de compressie.
Bij het uitlezen bleek het om n cylinder aan de achterzijde te gaan. Hierdoor kun je niet bij de bougies en bobines zonder het inlaatspruitstuk los te halen, heb het aan de monteurs van de garage over gelaten. Vanmiddag belden ze dat de bougiegaten vol met olie stonden, waardoor de bobines snel stukgaan. Eigenlijk hadden alle 3 bij de eerste reparatie al vervangen moeten worden...
De oorzaak van de olie is waarschijnlijk de Kleppendekselpakking...
6 jaar
Dit is meestal de genoemde pakking, , ik doe aan beide zijde wat extra form a gaskit om er zeker van te zijn dat ze goed afdichten rondom de bougiegaten .
Mooi zo...ook weer opgelost.
Ervan uitgaande dat de garage het verder afhandeld...
Bij de garage hebben ze de buitenkant van de klepdeksel pakking inderdaad afgekit en de achterste 3 bobines en bougies vervangen. De motor loopt weer lekker, alleen ruik in nu een sterke olielucht en er komt rook onder de kap vandaan, lijkt van de achterkant van het blok te komen....
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar