pas geleden heb ik hier een probleem gepost en dat was opgelost door middel van het vervangen van de temp sensor
maar nu 2 dagen later is het probleem weer ontstaan.
ik heb 2 dagen heerlijk gereden.
nu heb ik de auto vanavond een een lekkere wasbeurt gegeven in de wasbox en hij is er weer lekker van opgeknapt.
maar toen reed ik weg en begon hij weer in te houden en te haperen als ik dan iets meer gas geef of iets minder dan loopt hij weer even goed en dan gaat hij weer stotteren en haperen en zo ben ik naar huis gereden
wat mij op viel is dat er wat water te zien was op de mat aan de bijrijders kant wat waarschijnlijk uit de kachelmotor is gekomen waarschijnlijk.
ik denk zelf dat het vocht probleem iets te maken heb met vocht wat ergens op of in terecht komt waardoor dat de motor vanslag raakt maar ik kan het probleem niet echt vinden
de auto heeft geen verdeel kap of bobine maar een dis ontsteking
ecu is weer uitgelezen en geeft geen foutcodes
als het weer droog is dan loopt de motor als een zonnetje
iemand een idee wat het kan zijn? of waar ik het moet gaan zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
niemand een idee?
heb ooit een fiat uno gehad en die trok ook niet door en haperde ook. heb toen ook met zo'n vocht werende spray gewerkt maar hielp niet. heb toen de bougies vervangen en daarna had ik geen problemen meer. probleem was ook meestal met vochtig weer!!
10 jaar
Controleer de bougiekabels en doppen. Sproei desnoods met een plantenspuit water op de bobine en kabels om te checken of er geen vonken overspringen. Je geeft aan dat er geen bobine op zou zitten, maar waar zitten de bougiekabels dan op aangesloten?
De ecu zit volgens mij in het dashboardkastje.Als je daar een lekkage hebt zal het vocht de ecu kunnen bereiken waardoor dit probleem kan optreden.Dus zoeken waar de lekkage vandaan komt,repareren,dan ben je waarschijnlijk van dit probleem af.
Kijk eens of het raamrubber van de voorruit nog goed is en of de afwatering daaronder niet verstopt is.
10 jaar
[quote=hans4074]Controleer de bougiekabels en doppen. Sproei desnoods met een plantenspuit water op de bobine en kabels om te checken of er geen vonken overspringen. Je geeft aan dat er geen bobine op zou zitten, maar waar zitten de bougiekabels dan op aangesloten?[/quote]
de auto heeft een dis ontsteking en geen losse bobine bobine zit bij mij weten in de ontstekings module verwerkt
10 jaar
[quote=leeuw106]De ecu zit volgens mij in het dashboardkastje.Als je daar een lekkage hebt zal het vocht de ecu kunnen bereiken waardoor dit probleem kan optreden.Dus zoeken waar de lekkage vandaan komt,repareren,dan ben je waarschijnlijk van dit probleem af.
Kijk eens of het raamrubber van de voorruit nog goed is en of de afwatering daaronder niet verstopt is.[/quote]
ecu zit inderdaad achter het dashboard kastje deze heb ik er al uit gehad en zover ik kon zien geen water/nattigheid bij de ecu maar als het morgen licht is zal ik nog eenk kijken bij de afwatering onder het raamrubber
10 jaar
En waar zitten de 4 bougiekabels op dan? Toch op dat vierkante blok = dis-bobine, gelijk naast het kleppendeksel?
Zal niet de eerste zijn die doorslaat op de afdicht-doppen.
ooh ok das de dis bobine dus :)
maar dan zou die door slaan op de afdicht doppen van de bougiekabels bedoel je zeker?
10 jaar
Ja, dat bedoel ik. Vandaar de test met de plantenspuit.
oke ik ga dat zeker snel proberen,
alleen komt het er nu even niet meer van om er mee verder te gaan imv een kaak operatie gisteren zodra ik weer verder kan horen jullie van mijn
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar