Hallo
Wij hebben hier een Peugeot 407 2.0 HDI
De klant reed met de auto en plots was het vermogen weg en na de auto langs de kant te hebben gezet sloeg de motor ook af.
Als ik de auto nu start slaat hij even aan en dan na 3 sec ook weer af en som slaat hij helemaal niet .
Auto uitgelezen en heeft alleen een fout code op het relais van de gloeibougie's
Nou lijkt het mij sterk dat deze foutcode iets te maken heeft met het niet aanslaan van de motor
ik heb het brandstoffilter vervangen zonder resultaat .
Distributie gecontroleerd en staat perfect op tijd .
Heeft iemand dit wel eens eerder gehad of een tip waar ik moet zoeken !!!
Alvast bedankt oor het meedenken
Gr Ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
egr-klep die open blijft staan?
komt vaak voor dat de klep van de steel afbreekt in de egr
dus je egr staat 100% open terwijl comptuer hem dicht aangeeft
over je inlaat loopt een ijzere pijp (van je egr af komt hij)
deze heeft een klem, deze klem loshalen en daartussen tijdelijk een doek tussen stoppen
daarna starten en probleem is weg
egr vervangen die achter op het blok zit vervangen
en opletten ivm dat de klep naar beneden kan vallen dat je deze ook weer opruimt
Ik heb de EGR klep gedemonteerd en inderdaad de klep was gebroken .
Ik heb nu een nieuwe egr klep gemonteerd maar helaas de motor slaat nog niet aan ??
ik ga verder zoeken en als jullie nog een sugestie hebben lees ik het graag !!
Als ik het gevonden heb laat ik het weten
je zou eventueel de dieseldruk kunnen uitlezen/meten
de pomp wil soms ook bij deze defect gaan
met het starten moet het volgende eigenlijk zijn
starttoerental 250rpm minimaal
dieseldruk 300bar ongeveer
computer moet gekoppeld zitten
synchronisatie krukas/nokkenas
dat zijn eigenlijk de belangrijkste
er was er nog eentje die je minimaal moest hebben, alleen ben ik ff kwijt
Ik heb nu de volgende foutcodes :
P1351 Releaiscircuit voor/ naverwarming ongecontroleerde bougie voeding.
U1118 Multiplexing geen comunicatie met bsi/airco
P1693 Gecontrol. start & uitschakel. motor ongeldige start/ uitschakel. verzoeken
57345 (E001) onbekende code
heb je eventueel ook laatste acht van chassisnummer dan kan ik en andere kijken naar juiste oplossing
p1351 kun je zo afstreppen, dit is puur ivm je gloeibougie niet worden aangestuurd
en met dit weer heb je ze niet nodig om te kunnen starten, hij zal dan starten maar niet lekker
u1118 is een mogelijkheid en mogelijk dat p1693 daardoor is ingekomen
geprobeerd te wissen en kijken wat hij dan doet
voor laatste onbekende code
zal een storingcode zijn die univeresele kast niet kent
optie is om door een dealer uit te laten lezen zodat we weten wat dat voor code is
tevens druk goed, toerental goed, synchronisatie goed
als laatst computer geeft aan dat hij gekoppeld is.
laatste zou ik me twijfel over hebben ivm u1118 in zit
dus mogelijk daar een probleem zit
De motor reageerd nu wel op rem reiniger deet dit eerst niet ivm egr klep
Maar als ik hem op remreiniger laat draaien heb ik nog geen toerental en er is geen synchronisatie met nokkenas .
de brandstof druk blijft ook laag op 24 bar !!
ik heb nu voor de zekerheid een nokkenas en krukas sensor besteld (kosten niet veel ) dus kan de gok wel nemen
sensoren komen maandag
bedankt voor het meedenken
Gr
Met de nieuwe krukas en nokkenas sensor was het starten en lopen !!
Sommige auto's kunnen je mooi in de maling nemen
Bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar