close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407: Versnellingsbak storing

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI aut

Goeiedag,

Kan iemand mij verder helpen?

Soms komt er in beeld te staan: Versnellingsbak storing ( Automaat )

Foutcodes in de bak:

P0741 koppelomvormer blijft open

C1335 Abs sensor rechts achter can signaal niet logisch. ( maar als je de abs uitleest geen storing )

Groeten

Geplaatst door

venedijk (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laatste zou ik toch zeggen dat de abs sensor zelf is
voor het vervangen moet je wel de tank fractie laten zakken ivm bovenop de tank ze vast zitten
mogelijk staat hij hier als tijdelijk/interval en daardoor zou hij nu goed zijn maar mogelijk de storing in abs dan pas aanwezig wordt
en ligt ook veel aan uitleescomputer

p0741
naast deze storing verder nog problemen
als je de laatste acht van chassisnummer geeft kunnen we precies zien welke onderdelen de mogelijkheid zijn
kan namelijk een hele boel zijn waardoor deze storing komt, alle zijn eigenlijk niet goed

He hoi,

bedankt voor de snelle reactie!!

Laatste 8 zijn: 21461711

venedijk 0
badge

12 jaar

voor laatste storing houdt in dat computer heeft gemerkt dat krukas sneller draait dan ingaande as in de bak
deze verschil is dan dus te groot
gevoel van slippen kun je dan ervaren

als onderdeel wat mogelijk defect is
automatische transmissie
koppelomvormer
oliepeil
hydraulische blok (brein)


elk onderdeel wordt je niet echt vrolijk van.
waarom olie kost per liter 50euro al
bak zelf kost4.700ruil
dus goeie diagnose is een pre

heb je verder last van bokkerig opschakelen van de bak of gaat dit vloeiend en goed
zo nee, dan is er een mogelijkheid om brein te vervangen ivm daar een bericht van peugeot is geweest dat brein in zulke gevallen vervangen moet worden

anders zou je eventueel olie kunnen peilen en dat is door de bak 0.5liter te vullen, en met lopende motor aan onderzijde dop losdraaien
als het begint te druppelen dan is vloeistof niveau in orde

voor brein kun je op de auto doen
maar koppel omvormer en bak zelf moet de bak er eigenlijk altijd af
bak laten reviseren is een goeie denkbare optie.
en software update ook


neem aan dat dit niet je eigen auto is, maar auto van de klant is

Ja is idd van een klant..

Heb de bakolie 4 maand geleden ververst... Dit was erg zwart en volgens mij nog nooit eerder gedaan...

Vandaar heb ik de bak 2 maal ververst..

Echter zijn er nu problemen.... lijkt mij sterk dat dit hier aan ligt...

Heb nu de bak nog maals ververst en was toch nog aardig donker..

Bak weer gevuld totdat de peilbuis begint te druppelen en daarna nog met 0.5 liter gevuld.

Weer gereden P0741. Zoals de klant zegt, bij ongeveer 140 op de cruise control.

Niet echt gevoel van slippen... schakelt eigenlijk perfect!!!

venedijk 0
badge

12 jaar

als het gekomen is nadat je de bak olie hebt verwisseld dan zou het kunnen te maken hebben met de dikte van de olie
neem aan dat de juiste bakolie ingaat
oude olie is waarschijnlijk dikker dan de nieuwe olie

tevens zoals de bak nu gevuld is
zit er teveel in
bij lopende motor de bout losdraaien en als hij druppelt de bout weer vast draaien
druppelt hij direct moet je een 0.5l in doen en dan bout eruit , eerst een straal en dan gaat het over op druppelen
bout erin en je bent klaar bak staat op niveau
zo als ik het hier lees lijkt dat je per ongeluk nog 0.5l extra in hebt gedaan, dit is dus teveel omdat hij op peil staat
als bakolie zo snel donker wordt dan moet je aan de bak zelf twijfelen of hij nog goed is

Ben ik ook een beetje bang voor, ook omdat de eerste bakolie er waarschijnlijk tot 190.000 km erin heeft gezeten...

Kan je voor mij zien of er softwareupdate mogelijk is??

venedijk 0
badge

12 jaar

dat maakt opzich niet uit
zolang maar niet 190.000km met te lage nivieau is gereden
weet niet wat voor bak precies onder zit
een am6 of al4 bak
het laatste staat voor versnelling 1 heeft er dus meer als de andere
denk dat bij deze auto eerder de am6 onder zit
bakolie wordt meestal pas eruit gehaald als je de brein vervangt (wat bij am6 gebeurt ivm bokkerig schakelen)
of ventielkleppen van brein zelf die druk regelen (bj al4 bak ivm storing betreffende olie)



software update kan je gewoon proberen, computer geeft dan aan dat er software voor is of niet
vaak is dat juist niet zoveel en vaak komt er update ervoor

als je met rijden niks merkt zou je kunnen proberen andere software
anders kom je snel uit op bak en koppelomvormer
probleem wordt met behulp van die twee veroorzaakt

Juiste orginele bakolie erin gedaan, Probleem weg!!

Bedankt voor de tips!!

Groet

venedijk 0
badge

12 jaar

[b] Ook bedankt Hylle voor het geven van feedback.Zou iedereen moeten doen. We krijgen daar veel vragen over en proberen dat een beetje te stimuleren zo.[/b]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.