Na vervangen koppeling startte de motor niet meer. Startmotor draait wel rond.
Brandstof relais toen vervangen en twijfelachtige contacten gereinigd van onderste stekker van de ECU en injectoren.
Daarna reed de auto weer een paar dagen goed.
Toen ging motor management lampje branden maar reed nog steeds goed.
Fout P0351 en P0352. Gereset en weer 2 dagen ok.
Toen ging motor management lampje weer branden en reed nog steeds goed.
Dit keer Fout P0352. Gereset en weer 1 dag ok.
Ook nog een keer P0351 gehad diezelfde dag.
Volgende dag startte de auto weer niet net als op moment dat de koppeling vervangen was.
Een uurtje later deed hij het weer.
Poosje later weer niet meer starten. En nu krijg ik hem helemaal niet meer gestart.
Startblokkeer lampje gaat netjes uit, maar brandstofpomp draait niet bij contact aanzetten. startmotor gaat wel rond.
Wat kan de oorzaak zijn dat brandstof pomp niet eventjes draait met contact aanzetten en dat hij niet meer aanslaat?
Het betreft een EW10J4 2.0 16V 100KW motor.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bdp sensor beschadigd tijdens in,-uitbouw versnellingsbak?
Indien de bdp sensor defect is zou de brandstofpomp nog steeds rond moeten draaien bij aanzetten contact.
Dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me.
Wat kan het zijn? Heeft iemand een schema. Via welke weg wordt de brandstofpomp aangestuurd.
Zijn er ergens schema's te vinden. Kan een kapot relais of kapotte ecu deze fout veroorzaken, zoja welke relais allemaal.
Ik heb het idee dat er ergens geen spanning wordt aangeboden die er wel zou moeten zijn.
Buiten het feit dat de brandstofpomp niet draait gaan ook de ledjes van de lpg schakelaar niet aan.
Dat was ook zo de eerste keer toen hij niet startte. Er ontbreekt dus ergens een voedingsspanning lijkt me.
9 jaar
Deze omschrijving voor een storing aan een peugeot vond ik ergens op het net,de persoon had precies dezelfde symptomen als jij ervaart,misschien heb je er iets aan ?
Voeding tbv brandstofpomp en bobine zitten in het zelfde circuit. Beiden en ook o.m. de verstuivers, krijgen voeding van voedingsrelais(brandstofpomprelais).Brandstofpomp gezekerd dmv zekering 5 en de rest door zekering 10.Ingang 30 op voedingsrelais komt vanaf positie 5 multistekker BSM. Of deze voeding is niet meer goed, of kontakten voedingsrelais zijn ingebrand, of relais zelf hapert, of spoeltje wordt niet meer goed aangestuurd vanaf 87 hoofdrelais cq aan massa gelegd.Meet dus eerst of je op ingang relais een goede voeding 30 hebt. Oke, dan is relais zelf verdacht, tenzij de geschakelde voeding wel oke is. Dan zit probleem dus na relais richting zekeringen.Gewoon belast gaan testen op welk punt voeding wegvalt.
9 jaar
Jazeker, bedankt voor het meedenken!
(er stond geen spanning op de roze draad van onderste stekker van ECU).
De oorzaak zit hem in de zwarte ronde stekker onder de zekering/relais kast in motorruimte.
Contacten gereinigd en brandstofpomp draait weer en auto rijdt weer.
Nu nog een definitieve oplossing zoeken voor deze connector.
Bijna alle contacten zijn aardig schoon te maken maar er zit er 1 bij die er slecht aan toe is, namelijk pin13.
Zijn hier losse tabs / receptacles voor verkrijgbaar of een complete stekker of een andere nette oplossing?
Mvg Paul
9 jaar
Hallo , bedoel je deze stekkers ?
En anders is het misschien ook mogelijk om een omleiding over de stekker te maken .
Dit lijkt mij het goedkoopst en makkelijkst.
Je ziet nu eigenlijk ongeveer de helft van het aantal pinnen, op de foto zie je alleen de male, de females zitten verscholen. Het contradeel ziet er ook ongeveer zo uit, ook male zichtbaar en female verscholen.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar