close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 806: Motor temperatuur te hoog, koppakking lek..???

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.1 turbo diesel

Beste,

Sinds zaterdag eigenaar van 806 2.1td commercial, super blij want eindelijk
Een ruime comfortabele en fijne bestelauto gevonden.
Auto zondag, maandag en dinsdag gewoon gebruikt. Vanochtend naar het werk geen probleem
Echter vanmiddag terug naar huis ongeveer 10 kilometer onderweg loopt de temperatuur erg op
En begint het stop lampje te branden op het dashboard.
Gelijk aan de kant gestop en ANWB gebeld die hebben ons naar huis gesleept.
Wat kan er zijn..?? Dinsdag nog ruim 100km gereden en niets aan de hand.
De bovenste slang van de radiateur was niet dik opgezet ( wel warm/heet ) en er lekte ook nergens koelvloeistof
Toch had ik wel het vermoeden dat de temperatuur aan de hoge kant was.

Zaterdag de auto gekocht bij een handelaar, de auto had nog niet gelopen dus ik heb eerst de oliepeilstok er uit gehaald en die was bijna helemaal op peil zonder water druppels of rare geur. Toen de koelvloeistof dop er af
En dat zag er keurig schoon en helder uit, tankje was ook netjes schoon (ook buitenkant geen lekkage sporen)
De motor ruimte was duidelijk niet schoon gespoten! Wat vaak gebeurd...
Na controle vloeistoffen de motor gestart. Even gloeien en pats direct netjes lopen op 4 cilinders netjes zonder
Bijgeluiden. De motor rookte ook niet, helemaal niet toen hij op temperatuur was ( 80 graden )

Kilometerstand is 264.000 km
Distributieriem is in 2010 vervangen ( zou as dinsdag vervangen worden )

Wiet weet raad of tips..??

Groet jan

Geplaatst door

janheling (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat zei de ANWB ?
thermostaat zou een oorzaak kunnen zijn .
Hoe is het koelvloeistof peil nu ?

Koelvloeistof is nog steeds op peil er is alleen wat uit gegaan toen de dop er af gedraaid werd.
Maar de dop stond niet onder druk.
Man van de ANWB dacht ook thermostaat, koelvin gaat ook netjes aan / uit.

Staan deze motoren bekend om koppakking?? Ik wist het wel van de 2.5 td.

janheling 0

9 jaar

De auto is altijd gebruikt particulier als invalide auto, absoluut niet mishandeld
Hij ziet er van binnen en buiten zeer netjes uit.
Periode 2010/2013 ook gewoon onderhoud gehad.
Hij had wel een aantal maanden stil gestaan door geknapte koppelingskabel (totaal gaar)
Deze heb ik zelf vervangen en gelijk de aangepaste extra electronische koppelingshevel afgekoppeld.

janheling 0

9 jaar

Ik heb vandaag de thermostaat vervangen.
Het probleem lijkt nu over, echter nu schommelt de meter heel iets tussen de 75 en 80 graden.

janheling 0

9 jaar

Perfecte thermostaatwerking dus.

sgm 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.