Hallo,
Ik krijg morgen een 307 2.0hdi in de werkplaats,
Deze auto heeft de laatste dagen last van dat hij soms niet aan wil slaan.
ben vanavond bij de klant geweest, toen sloeg hij natuurlijk wel aan??!!,
wat mij opviel is dat toen hij aansloeg dat de olie peil indicator op minimum stond en knipperde, olie gepeild en deze staat op bijna max.
Toen ik de auto weer aansloeg stond hij inderdaad op max (op de peil indicator)
Kan dit iets met de storing te maken hebben.
Zal hem morgen uitlezen.
Herkend iemand dit probleem, graag hoor ik jullie reakties.
M.v.g.Pieter de Jager
Geplaatst door p.k.8330 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
lucas6698 (0) PRO, 15 jaar geleden
de oliepijl indicator knippert wel vaker vooral als de auto maar ook iets scheef staat.Wat betreft het niet willen starten zou ik eerst de storingen lezen kan bij een 307 veel oorzaken hebben.Als je een storingscode hebt kan ik je meer vertellen .Veel voorkomende problemen:opvoerpomp niet goed indien aanwezig ligt eraan of het een bosch is of een siemens.onvoldoende druk tijdens starten door hd pomp of problemen met de com 2000 ofwel stuurkolomschakelaar.
p.k.8330 (0) PRO, 15 jaar geleden
Storingscodes uitgelezen code 1112 brandstof rail druk.
Ik heb het brandstoffilter vervanen en de beide stekkers van de rail sensor gereinigd en ingespoten (advies dealer).
het rare is dat de storing bij mij nog niet aanwezig is geweest.
antoonio (0), 15 jaar geleden
ik zou beginnen met accu te testen ik zelf ook een 2.0hdi die gaf ook allerlei rare storingen accu getest was zwak hoewel hij goed starte .op proef nieuwe gezet loopt sinds een week prima als bij het starten accu onder 10 volt valt geeft hij rare storingen {zie 307 antidiefstal particulieren}
autobalk (0) PRO, 15 jaar geleden
retourlekkage van de injectoren controleren
kan ook nog startmotor zijn
peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden
Kun je de momentele brandstofdruk uitlezen ? Trek dan de nokkenassensor los en kijk tijdens starten wat de druk is (motor slaat dan niet aan). Normaal is 250 - 300 bar. is het te laag dan retouren controleren. Wat heb je voor systeem, siemens of bosch ?
wkhoek (0) PRO, 15 jaar geleden
als start toerental te laag is door slechte startmotor of accu kun je ook te lage brandstofdruk bij het starten krijgen
p.k.8330 (0) PRO, 15 jaar geleden
sorry voor de late raktie,
Brandstof filter vervangen en de klant heeft nog geen klachten weer gehad.
M.v.g.Pieter