close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: motor steun rubber versleten

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 206 cc 1.6 16v

Mijn motor heeft speling op de rubbers waar door de motor klappert.
heeft iemand een idee wat de kosten kunnen zijn om 4 stuks motor steunrubbers te vervangen ?

Geplaatst door

Bonkybonk (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Prijzen kunnen we hier niet noemen, maar plaats eens een aanvraag op onderdelenlijn.nl .
Alle vier de steunen versleten ?

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Wat zijn de klachten van een versleten motersteun? Is dit als je bijvoorbeeld onverwachts een beetje gas geeft dat er soort van klappen/schokken vanaf de motor komen?

chris-marvin 0

12 jaar

Klapperen en bonken bij een 206 zal eerder gezocht moeten worden in de draagarmen en stabilisatorstangen.

Brum1467 0

12 jaar

vooral de koppelstangen van de stabilisatorstang gaan het meest defect
draagarm komt wel eens voor
maar dat is meer door gebrekkig onderhoud
meestal wordt van te voren gezegd al dat draagarm eraan komt ivm rubber scheef zit/ gescheurd is

motor steun bij deze nog nooit kapot gezien, wel maar de sterkere motoren, maar die moet ook meer tegenhouden.
versnellingsbaksteun ook nooit gezien, wel bij 205 maar dat was omdat op de bak afgebroeken was
reactiesteun 1x maar dat kwam omdat hij kompleet onder de olie zat en rubber dus verzadigd was
onderste motorsteun, is zelfde als hierboven, verder alleen vv ivm tussenlager defect

dus 4 stuks motor steun rubber snap ik eigenlijk niks van
er is maar 1 motor steun dat is bij je distributiezijde van de motor
dus naast de motor

Draagarmen is wel degelijk een issue bij de 206, zekerbij de 1.6 en zwaarder, daar zitten namelijk kogelgewrichten in, in plaats van rubbers. Je moet in je handen knijpen als de draagrmen 60k km heel blijven.

Brum1467 0

12 jaar

je hebt over de oudere type draagarm volgens mij
laatste periode waren de draagarmen van de 206, 307, 308, 5008 en 3008
misschien wel meer, dat de achterste een rubber was zelfde als voor
bij de 5008 hebben we al aantal draagarmrubbers vv voor de oude type van de 206 dit puur ivm trilling in stuur
oude rubbers zijn dan beter

wat ik weet is dat we per 1 draagarm eigenlijk 2-4 koppelstangen vervangen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.