close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 308 2015: Motor te heet

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Motorcode: BH01, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

Motor werd te heet, na de melding direct aan de kant gezet.
Expansie vat was leeg. Na 20 min dop van expansie vat los gedraaid en toen kwam de vloeistof weer terug. Zelfs wat erover.
Met water weer op peil gebracht en naar huis gereden. Er is geen lekkage te zien, de garage weet het ook niet, systeem onderdruk gezet, geen verlies.
Verder onderzoek aan de motor zou €2400 moeten kosten. Dat is nogal wat.

Geplaatst door

Maurits1956@gmail.com (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

er komt zoiezo niet uit zichzelf vloeistof bij dus als bij losdraaien de vloeistof eruit komt zit er een grote luchtbel in de vraag is waar komt deze luchtbel vandaan

Twee maanden geleden is de distributie riem vervangen.
In maart is de auto nog naar Zwitserland geweest.

Komt er uit het ontluchttingsslangetje op je exp.vat wel koelvloeistof als de motor draaid?
Zou de koelvloeistof vervangen ivm water toegevoegd.
Systeem goed ontluchting op de aanwezige ontluchtnippels.

Is niet goed te zien
Wordt vervangen

het is wel zo dat dit systeem onder druk staat dus het koelwater wordt heter zonder dat het gaat koken,als je bij oververhitting de dop losdraait begint dit spontaan te koken

Stond er wel druk op het systeem toen je de dop los draaide ?
Geen of heel weinig druk kan duiden op een defecte dop.

Ja, stond wel druk op

Je kunt eens proberen de auto flink warm te rijden en daarna een nacht laten staan. dan eens de dop van het expansievat eraf draaien en kijken of er nog veel druk op staat. lekke koppakking en eventueel gescheurde cilinderwand komt wel eens voor. Ook de egr-koeler zou nog een verdachte kunnen zijn.

Het probleem heeft zich niet meer voor gedaan, ik denk dat het dan toch een luchtbel geweest is.
Dank voor de reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.