Peugeot Partner: Motorlampje brand en motorloopt warm

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

In deze auto is een gebruikte motor ingebouwd en er zijn twee problemen die ik zelf niet opgelost krijg (De peugeot dealer kan het ook niet oplossen)

Deze auto is gekocht met een motor die warm was gelopen, waardoor deze geen compressie meer had.

Na inbouw van de sloopmotor blijft de motor warmlopen de ventilator wil niet aanslaan en volgende punten heb ik al bekeken. Relais zijn goed, voeding op relais is goed, ventilator doen het als je voeding opzet. Op advies van de peugeot dealer temp sensor vervangen en dit loste het probleem niet op. Dit is de temperatuur sensor met twee draden die voor het brandstoffilter zit.. Ik kan ook geen normale waterval schema's krijgen van de peug dealer, lijkt wel of die er niet zijn? Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Volgende probleem is dat de motor erg rookt bij vollast en als motor koud is(Egr is al kortgesloten) Dit schijnt te komen doordat de computer geen motortoerental signaal heeft? motorlampje brand (p0335) en is uitgelezen door dealer. Op advies nieuwe toerental sensor gemonteerd op versnellingsbak, ook dit heeft niet geholpen. Motorlampje blijft branden! Ik heb met een scoop het signaal bekeken en die was er dus niet(met nieuwe sensor). Ik heb toen het vliegwiel bekeken en bleek dat de twee uitgestoken metalen dingen die boven en onder in het vliegwiel zaten onbraken. Deze twee metalen dingen draaien dan langs de sensor voor het signaal. Ik heb toen een ander vliegwiel gemonteerd maar deze was iets anders dan die hiervoor erop zat. Dit vliegwiel had een ring met twee inhammen boven en onder. Ik weet niet of dat een probleem is? dit was het vliegwiel van de gebruikte motor die ik via de sloop gehad heb. maar het motorlampje brand nog steeds..

Wie kan mij helpen?

Groeten

Rudy

Toyota11662

Geplaatst door Toyota11662 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat is de motor code van de motor die er nu in zit ? WJY of WJZ ? De motor koeling wordt bij deze auto die origineel denk ik een WJY heeft vanuit de motor ecu gestuurd. Verder hebben sommige uitvoeringen een voorschakelweerstand die het nog al eens begeeft.

Heb je de laatste 8 cijfers van het vin nr ? Dan kan ik wat meer info verzamelen voor je.

Vriendelijke groet,

PT nieker

Toyota11662 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peugeottechnieker]Wat is de motor code van de motor die er nu in zit ? WJY of WJZ ? De motor koeling wordt bij deze auto die origineel denk ik een WJY heeft vanuit de motor ecu gestuurd. Verder hebben sommige uitvoeringen een voorschakelweerstand die het nog al eens begeeft.

Heb je de laatste 8 cijfers van het vin nr ? Dan kan ik wat meer info verzamelen voor je.

Vriendelijke groet,

PT nieker[/quote]
Super

de code is p0335 (toerenteller werkt ook niet op het dashboard

het vin nr. is VF35BWJYF60343078 / OPR:8822

volgens peug dealer is dit een WJY
------------------------------------------

Weet je waar die voorschakelweerstand zit? en kan ik die zo vervangen dan?

Bedankt voor de moeite alvast

Gr

Rudy

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Zekering 8,12,16,17 en 33 die in de zekering kast in de motorruimte zitten moet je even controleren. Voorschakelweerstand heeft ie niet. Deze heeft 2 ventilators. Ze worden in de lage snelheid in serie geschakeld door de relais.En de hoge snelheid staan ze paralel. (geschakeld door intotaal 3 relais).
Heb je het vliegwielvan de oude defekte motor nu overgeschroeft ?

Toyota11662 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peugeottechnieker]Zekering 8,12,16,17 en 33 die in de zekering kast in de motorruimte zitten moet je even controleren. Voorschakelweerstand heeft ie niet. Deze heeft 2 ventilators. Ze worden in de lage snelheid in serie geschakeld door de relais.En de hoge snelheid staan ze paralel. (geschakeld door intotaal 3 relais).
Heb je het vliegwielvan de oude defekte motor nu overgeschroeft ?[/quote]
Ik heb de zekeringen onder de motorkap gecontroleerd en die zijn goed.. Deze heeft inderdaad 3 relais en zijn alle drie goed ook de voedingen daarop.

Ik heb inderdaad die andere vliegwiel erop gezet die van die sloopmotor! omdat deze motor anders was dan die van de gene die erin zat heb ik alles overgeschroeft. dit vliegwiel is wel anders dan de orginele, deze heeft naast de starterkrans een dikke rand met daarin boven en onder een inham zeg maar en die andere had twee uitstekende dingen die ontbraken en was ook dunner(deze hoort er orgineel onder). maar dit heeft niks geholpen?

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik heb het idee dat de vliegwielsensor niet voor de inhammen van het vliegwiel zit zeg maar. Daardoor genereert de sensor geen signaal. Kun je controleren of de inhammen voor bij de de vliegwielsensor komen ? Met een schroevendraaier of zo ?. je hebt mail trouwens.

PT nieker

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Als ik het goed begrijp dan zit nu het vliegwiel er op wat bij de auto hoort ? Dan is de configuratie weer zoals hij eerst was. Dus kan het daar eigenlijk niet meer aan liggen. Controleer de bedrading van de bdp sensor eens , Is die nergens doorgeschuurt ? De aansluitingen zitten op k4 en k2 van de 48 voudige zwarte stekker op de motor ecu.

Toyota11662 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peugeottechnieker]Als ik het goed begrijp dan zit nu het vliegwiel er op wat bij de auto hoort ? Dan is de configuratie weer zoals hij eerst was. Dus kan het daar eigenlijk niet meer aan liggen. Controleer de bedrading van de bdp sensor eens , Is die nergens doorgeschuurt ? De aansluitingen zitten op k4 en k2 van de 48 voudige zwarte stekker op de motor ecu.[/quote]
Nee dit is het vliegwiel van de sloopmotor, dus niet de orginele! eigenlijk dus niet de juiste die bij de auto hoort
ik zou dus eigenlijk een nieuw vliegwiel moeten monteren.

k4 en k2 is dat de positie? als je voor de motor staat dan zit de ecu achter de accu is dat dan de stekker links of rechts vanaf het stuurwiel?

Bij toyota werkt dit met nrs en kleuren en de stekker (man en vrouwtjes stekkers) in de juiste richting doen, ik weet niet hoe dat bij peug werkt?

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

k4 en k2 is de positie , deze staan op de stekker als je hem uit de de motorecu haalt. De kleur en aantaal zie je ook als de stekker er uit haalt ,de zwarte 48voudige moet je hebben. Ik weet uit mijn hoofd of dat links of rechts is maar er is maar 1 zwarte.
Het vliegwielkan 6 mm in diameter schelen afhankelijk van het bouwjaar, het is dus belangrijk dat het juiste vliegwiel wat bij de auto hoort weer gemonteerd wordt omdat er anders kans bestaat dat de sensor te ver van het vliegwielafzit.

GOVA (0) PRO, 15 jaar geleden

Voor alle duidelijkheid, het is toch voor een DW8B motor met elektronische DELPHI - pomp met elektronische vervroeging DCN2.2 ?

Sorry, verkeerd gepost

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.