Peugeot 206: Motorsteun kapot

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Hallo iedereen,

Twee weken geleden is mijn koppeling vervangen. Toen ik mijn auto terugkreeg en weer ging rijden slibte de koppeling. Ik ben teruggegaan en het bleek dat de koppelingkabel niet op de nieuwe koppeling was afgesteld.

Er bleek ook een "ratel" in mijn motor te zitten (dit was het geval nadat de koppeling vervangen was, hiervoor had ik daar geen last van). Ik dacht aan mijn uitlaat, niet goed vastgezet waardoor deze zou trillen. Ik weer terug naar de garage. Ze hebben naar de auto gekeken en gaven aan dat het niet aan de uitlaat ligt, maar aan de motorsteun.
Hij gaf aan dat bij het verwijderen van de versnellingsbak ze in de buurt zitten van de motorsteun. En als deze 1 mm verschuift je dit probleem al kan hebben.

Kan de garage gelijk hebben? Mijn vertrouwen is namelijk een beetje weg. Nu komt het erop neer dat ik weer een reparatie aan mijn auto heb. Het geluid is gekomen na het vervangen van de koppeling....is de garage niet voorzichtig genoeg geweest? Ik wil niet betalen voor een fout die zij hebben gemaakt.

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten Jessica

Jessica2802

Geplaatst door Jessica2802 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Jessica2802 (0), 13 jaar geleden

Nog een ander probleem (denk ik). Als ik de koppeling niet indruk hoor je geen geluid (behalve de motor en de ratel dan) maar als ik de koppeling wel indruk dan wordt het geluid in de motor harder. Waar kan dit op duiden?

hobby-monteur (0), 13 jaar geleden

een motorsteun die verschuift?dan ben je wel erg lomp,
maar die ratel zou wel eens de koppeling zelf kunnen zijn,
als je de koppelingsplaat/drukgroep vervangt hoort 'ie daarna niet te gaan ratelen,
ik zou zeggen,laat je niet met een kluitje in het riet sturen,er is blijkbaar iets fout gegaan.

Jessica2802 (0), 13 jaar geleden

Het klonk voor mij als een trillende uitlaat (daarom dacht ik, dat is zo gemaakt). Ze hebben de auto op de brug gezet en onder de motorkap gekeken.

Ik heb het een en ander gelezen op internet enwat ik begrijp is dat als de motorsteun kapot is, dat je wel meer hoort/voelt dan alleen ratel.

Ik ga morgen maar weer terug naar de garage. Ik baal er echt van. Ik weet ook niet zo goed wat ik nou moet zeggen bij die garage....hier is mijn auto, los het maar op?

hobby-monteur (0), 13 jaar geleden

Ja,zoiets,de problemen lijken te zijn ontstaan na een reparatie,en da's nooit de bedoeling,
de meeste dealers/garages geven garantie op een reparatie,
zo niet,dan kun je misschien een onafhankelijk expert inschakelen,misschien de ANWB,en als het bedrijf is aangesloten bij de Bovag,daar een klacht indienen.

Jessica2802 (0), 13 jaar geleden

Ik ga er morgen weer heen en neem dan maar even iemand anders mee. Vorige keer ben ik namelijk alleen heen gegaan en daarna had hij het dus over de motorsteun die iets verschoven was en dat dat niet erg is (nou misschien mag het niet erg zijn, maar dat geluid klopt gewoon niet). Eigenlijk had ik niet eens weg moeten gaan met dat antwoord. Daar komt nu dus bij dat de koppeling (of de motor) meer geluid maakt als ik deze intrap. Lijkt me ook niet goed.

De garage is "aangesloten" bij de ANWB. De monteur van de ANWB heeft me deze garage geadviseerd en mijn auto erheen gesleept.

Ik laat morgen weten hoe het is afgelopen.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.