auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: schakelindicator aut op dashboard

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine

Het display van de automaat schakelindicator blijf op P staan in het instrumenten paneel.
Reeds vervangen zijn de schakelaar op versnellingsbak ( zwart, op ingaande as schakelstang)
Instrumentpaneel compleet.
Kent iemand dit probleem bij de 206 of heeft iemand een schema hoe deze lampjes geschakeld worden ???
of zit hier misschien nog een BSI of BCM tussen ??
gr Frank

Geplaatst door

frank3153 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er valt uit je verhaal niet op te maken of de wagen nog wel rijdt en/of correct schakeld. De meerstandenschakelaar (zwart op ingaande as) was inderdaad een logische gok.
Heb je er al over nagedacht om eens bij de peugeot dealer langs te gaan? Misschien kunnen ze daar m.b.v. hun diagn.app. de meting gegevens bekijken van de div. componenten.

hans4074 0
badge

14 jaar

Auto rijdt verder normaal en schakeld alle versnellingen, maar ten alle tijden blijft het lampje/ledje in de p stand staan.
Ben bij plaatselijke dealer geweest en die ziet op zijn diagnosetester dat de bak de schakelingen wel ziet!!!
Hij kon mij ook niet de goede tip geven
overigens krijg ik ook geen aanduiding van de s-schakelaar naast de versnellingskeuzehandel
Tuimelschakelaar zelf werkt overigens wel ( is te horen op contakt bij omswitchen).
er zitten trouwens uiitwendig op de bakschakelaar wel nog twee contakten waar een conector op zou kunnen maar die was bij de oude schakelaar ook niet aangesloten en kan ook geen 2 polige stekker in de buurt vinden.

frank3153 0
badge

14 jaar

Die 2 contacten aan de buitenkant van de meerstandenschakelaar (zwarte kast op de ingaande as) dienen om deze schakelaar correct af te stellen. Als je deze afstelling niet gedaan hebt, kun je dit nog eens proberen. Afstelling gaat als volgt: selectiehendel in stand N en dan met multi-meter op standje ohm meten over de beide contacten. (hoeft niet op contact te staan) De gemeten waarde moet bij correcte afstelling uitkomen op zo dicht mogelijk bij 0,00 ohm. Indien dit niet klopt, de 2 bevestigingsboutjes ietsje lossen en schakelaar rustig verdraaien tot je op 0,00 ohm uitkomt. Boutjes vast en nogmaals controleren eventueel selectiehendel schakelen en weer terug naar N en nogmaals meten.
Het vreemde: als deze afstelling helemaal niet goed zou staan, dus zoals je nu vermoedelijk op de gok goed gezet hebt, er een storing meerstandenschakelaar in zou moeten zitten, tenzij je "per ongeluk" in de buurt zit van correcte afstelling? Het luisterd namelijk best precies.

hans4074 0
badge

14 jaar

OK, ga ik deze week proberen Hans , ik had de schakelaar inderdaad op de gok in ongeveer de zelfde positie gezet.
Het kan een paar dagen duren maar ik laat je weten hoe het af loopt.

gr Frank

frank3153 0
badge

14 jaar

Heb zoals beschreven de meterstandenschakelaar afgesteld,(er is maar een stand waarbij ik een weerstand krijg van 0.4 ohm ,alle andere posities zijn open) maar dat is niet de oplossing.
Ik kan met mijn universeel testkast (Launch x431) wel het display van de schakelindicatie aansturen en dan werken alle lampjes
Het instrumentenpaneel heeft ook geen storingscode herkend,BSI alleen buitentempsensor,lijkt mij niet relevant.
Beste Hans ,kun jij aan een schema komen waar ik het probleem wat beter in kaart kan brengen en het misschien zo op kan lossen?? of jij moet nog meer ingevingen voor me hebben.

vr gr Frank

frank3153 0
badge

14 jaar

Als de afgestelde waarde van 0.4 ohm de enigste waarde bij verdraaien van de meerstandenschakelaar is, die het dicht de 0.00 ohm benaderd zou dit goed moeten zijn afgesteld (in N)
N.a.v. je 1ste bericht al even gekeken op een willekeurig 206 schema met automaat, maar kom er voor wat betreft meerstandenschakelaar-aansluitingen niet echt uit, simpelweg omdat ik deze niet kan vinden op schema. Wél de aansluitingen van de electronica in de bak. Misschien kijk ik niet goed?
Zijn de instellingen/configuraties in de div. ECU's en BSI ook gecontroleerd? Is hier toevallig onlangs een update aan uitgevoerd?
Misschien kun je de laatste 8 cijfers/posities van chassisnr. eens plaatsen?

hans4074 0
badge

14 jaar

Fijn dat je met me mee denkt Hans.
De laatste 8 positie's van het ch.nr. zijn; 42554135
Van een update is mij niets bekend,maar de auto is via de handel bij ons gekomen
ik kan wel de BSI in de normaalstand terugconfigureren maar weet niet wat ik dan aan instellingen verlies.
gr Frank

frank3153 0
badge

14 jaar

Peugeot met autm. displaystoring even aan de kant gezet maar laat zeker weten, als ik er mee verder kan en de oplossing gevonden heb.

frank3153 0
badge

14 jaar

Auto is verkocht, de nieuwe eigenaren wilde gelijk rijden en vinden het ontbreken van de schakelindicatie geen probleem.
Ik kwam er ook met aanvullende schema's van de dealer niet uit (posities in stekkers kwamen niet overeen).
Het zal een misterie blijven maar bedankt voor het meedenken Hans.

groeten Frank

frank3153 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.