Hallo,
Ik rijd een Peugeot 208 blue hdi nu reed ik op de snelheid en kreeg ik ineens een foutmelding en hield de auto in. Na het opnieuw starten van de auto was het inhouden opgelost. Later heb ik de storingen uitgelezen en kwam code p3008 luchthoeveelheid te hoog naar voren. Dit is alleen wanneer je tussen de 3 en 4 duizend toeren zit. Weet iemand waar dit mee te maken heeft of hoe ik dit kan oplossen, misschien heeft iemand ditzelfde meegemaakt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, de luchtmassameter geeft te veel aan. Mogelijk is dat een defecte luchtmassameter.
Het kan ook een lekje zijn NA de luchtmassameter, waarbij de turbodruk hoger is dan normaal om dat lek te compenseren. En indien van toepassing, het kan liggen aan de chiptuning.
Is de elektronika standaard?
Bedankt voor je reactie, de auto is inderdaad gechipt 2 maanden terug. Maar geen problemen gehad na chip tot nu. De buis waar de luchtmassa meter in zit is wel zwart van binnen door de carterventilatie. Verder heb ik nog geen lekken opgemerkt. Vind het raar dat het bij een bepaald toerental is (3000-4000rpm)
3 jaar
Het is wel het toerental waar de motor de maximale turbodruk opbouwt en de meeste lucht naar binnen zuigt. Dus zo gek vindt ik dat nog niet. En de luchtmassameter - is die ook vervuild?
Het draadje met het bolletje erin ziet er zwart uit ik weet niet of deze zwart is van kleur. Kan je zo’n luchtmassa meter zo vervangen voor een nieuwe zonder te hoeven programmeren? Ook de intercooler slangen en buis zat olie in tot aan de gasklep komt dit allemaal door de carterventilatie ? Heb dit allemaal schoongemaakt maar lijkt me niet goed dat de motor op diesel met olie gaat lopen
3 jaar
Als de intercooler vol olie zit, dan verdenk ik de turbo.
Intercooler zit niet vol olie zit alleen een beetje olie in de turboslang dit kan goed van de carterontluchting zijn of egr klep
3 jaar
de turbo is goed geeft de goede turbo druk zoals het moet zijn. ondertussen de luchmassameter schoongemaakt, nokkenas sensor gecontroleerd, brandstof filter gewisseld voor een nieuw maar het probleem blijft hetzelfde, hier een video https://www.youtube.com/watch?v=kEMrYLx0... de auto gaat telkens op een bepaalde turbodruk in storing iemand anders nog een idee wat dit kan zijn of ervaringen hiermee. ik hoor het graag
3 jaar
Hallo Mike,
Is het probleem nog steeds aanwezig? Ik ben deze storing bij een zelfde motor ook tegen gekomen, en uitei
Hallo Mike,
Is het probleem nog steeds aanwezig? Ik ben deze storing bij een zelfde motor ook tegen gekomen, en uiteindelijk bleek het een probleem met de distributie timing te zijn. De as van de waterpomp was schuin in het huis gaan staan, waardoor de spanning van de riem is veranderd, en de nokkenas daardoor is verlopen/versprongen.
Dit probleem was voor dat de distributie riem vervangen is. Maar nadat de distributie riem vervangen is is er alsnog een storing aanwezig
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 208 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar