close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 107 2011: Motortemperatuur

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1KR-FE, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

Er zijn problemen met de motortemperatuur. Na enige tijd gaat koelvloeistoflampje branden, soms ook STOP.

Rondom een storingsmoment valt op dat de verwarming van het interieur niet luistert naar lager zetten.

Jaar geleden was er een lekje in de radiateur geconstateerd. Met een pil een halfjaar zonder storing verder kunnen rijden.
Bij de erop volgende storing, radiateur vervangen.
Daarna, temperatuur sensor. Als laatste zijn waterpomp en thermostaat vervangen.

Geplaatst door

pietr (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij koude motor koelvloeistofniveau controleren. Kijk meteen of er iets van motorolie op drijft.

atte 10
badge vip badge

1 jaar

Bij elk ritje wordt koelvloeistof gecontroleerd. Er drijft niets op (bv olie). Na 4/5 tankbeurten moet olie worden bijgevuld. (kmstand +300K)

pietr 0

1 jaar

Misschien toch (gezien ook de km-stand) de compressie (laten) meten.

atte 10
badge vip badge

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 107 of stel zelf een nieuwe vraag.