auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 107 2010: Versnellingsbak

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1KR-FE, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

Beste mensen, het volgende probleem met mijn betrouwbare 107. Wou zeer slecht in de eerste versnelling net of blokkeerd de versnelling pook. Dus aangezien het bouwjaar en kmstand van 180000 dacht ik even een nieuwe koppelingplaatset met drukgroep vervangen en door naar de volgende 180000km maar hij blijft zeer slecht in de eerste versnelling te willen. De andere versnellingen en de achter uit werken ook goed. En nieuwe schone olie in de versnellingsbak gedaan. Maar probleem blijft, wie heeft hier ervaring mee of gehad. Alle tips en tricks zijn welkom. Mvg Michiel Okkema Oh ja de druk vingers en koppelingsplaat waren wel aan vervanging toe

Geplaatst door

Michiel Okkema (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als hij niet in de 1ste versnelling wil, doe dan eens het volgende:
versnelling in neutraal zetten, voet van koppeling, dan weer koppeling intrappen
en nog eens proberen of auto dan wel goed in de 1ste versnelling gaat,
zo niet......, dan vermoed ik dat het probleem in de schakelkabel(s) zit,
de afstelling van de schakelkabel(s) en/of
speling-slijtage van de schakelkabel(s) m.n. onder het versnellingspook mechanisme
en aansluitingen versnellingsbak.

limbra 1655
vip badge

1 jaar

Bedankt voor de informatie ik ga aan de slag hier mee. Bedankt

Meet het schuiven "A" van de bedieningskabel voor het schakelen door de selectiehendel te verplaatsen :

Van de neutraalstand naar de 1e versnelling
Van de neutraalstand naar de 2e versnelling
Van de neutraalstand naar de achteruitversnelling

Meet het schuiven van de bedieningskabel voor het schakelen door de selectiehendel te verplaatsen in dwarsrichting.
Schuifwaarden van de kabels (Maat "A")
Type versnellingsbak MCM ML MA BE
Selectie 23,4 mm 12 mm 16,5 mm 18 mm
In de neutraalstand schakelen - 1e versnelling 22 mm 17 mm 19,5 mm 22,5 mm
In de neutraalstand schakelen - 2e versnelling 22 mm 17,5 mm 18,2 mm 21,8 mm
In de neutraalstand schakelen - Achteruit 22 mm 17,5 mm 20 mm 27 mm
Als deze waarde niet juist is; Vervang het complete schakelmechanisme.
Als de waarde correct is- Als alle voorgaande controles in orde zijn en het probleem zich nog steeds voordoet :

Bouw de versnellingsbak uit
Ga verder met stap 4.7 (Controle van de weerstand van de versnellingsbak)

Bedankt voor alle informatie en hulp.
Na dat ik de koppelingsplaat en drukgroep had vervangen, nog steeds het probleem, dus een nieuw schakel pook mechanische gemonteerd, en afstelling van de schakelkabels gecontroleerd. Heeft niet geholpen. Dus tot slot toch een ruil versnellingsbak geregeld en deze gemonteerd. En wat denk je je , hij schakelt weer als een zonnetje. Dus mijn mening is de versnellingsbak is inwendig versleten (synchromes ringen slijtage) ik heb een versnelling bak gemonteerd die 70.000km had gereden. Dus kan de 107 weer makkelijk 100.000 km er tegen aan. Bedankt voor alle hulp en informatie ik hoop dat mijn bijdrage andere mensen kan helpen. Gr Michiel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 107 of stel zelf een nieuwe vraag.