Hallo,
Bij een kennis is de multiriem gebroken en nou had ik bij de dealer een nieuwe multiriem gehaald en tegelijkertijd een tekening van de ligging van de riem.
Wat me in eerste instantie opviel is dat de oude riem ook geheel weggesleten is net of de riem tegen elkaar gelegen heeft.
Nieuwe riem proberen te monteren maar niet gelukt.
Als je naar de bovenste spanrol ( met veerkracht ) en de onderste ( excentrische rol ) kijkt dan zie je dat deze heel dicht bij elkaar staan en daardoor de riem er niet opgelegd kan worden, riem komt dan ook tegen elkaar.
Heb zelf het idee dat de bovenste spanrol niet goed is, is dit een bekend probleem of doe ik gewoon wat verkeerd?
Groeten Herman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://postimg.org/image/6lf00xbbt/][img]http://s12.postimg.org/6lf00xbbt/image.j...[/img][/url]
Herman, hier staat geschreven hoe het moet, misschien je er iets mee kunt.
Uitbouwen:
Wiel rechtsvoor verwijderen.
Spatlap uitbouwen.
Bout(en) van spanrol losdraaien. (2)
Spanhefboom aanbrengen. (2)
Spanrol draaien, tot de spanrolblokkeerpen ingezet kan worden. (2) (4)
Multiriem/V-snaar verwijderen. (1)
(zie afbeelding 2)
Opmerking:
Als de blokkeerpen niet geplaatst kan worden, de spanner aan het vierkant verstellen, tot de blokkeerpen wel geplaatst kan worden. (3)
Inbouw in omgekeerde volgorde van het uitbouwen.
[url=http://postimg.org/image/ps7t96kxt/][img]http://s16.postimg.org/ps7t96kxt/peugeot...[/img][/url]
Dank je, ga het eerdaags proberen. ( was nu ff op de grond bezig, dacht lukt wel ff snel )
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar