Peugeot 306: multiriem

Bouwjaar: 1998

De monteur zegt me dat de multiriem en de spanner moeten worden vervangen. Dat is een dure grap. Welke risico's loop ik, wanneer ik dit niet laat doen? Kan de motor in elkaar draaien?

Han

hanvlaar

Geplaatst door hanvlaar (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

han...

de naam zegt het al, SPANNER deze heeft de funktie deze riem op de juiste spanning te houden, gebeurt dit niet of onvoldoende dan zal er aan deze riem een vroegtijdige slijtage optreden, ook zouden er problemen kunnen ontstaan met het laden van de accu, en de werking van de stuurbekrachtiging, indien aanwezig ook de airco, deze riem is mulitifuntioneel (vandaar de naam multiriem)

zelfs in het uiterste geval zou de riem kunnen knappen en zijn weg gaan zoeken, met de gevolgen van motorschade..

dus han, vervangen die spanner.

paul,

master (0), 18 jaar geleden

Ik zou daar maar geen risico mee nemen en gewoon doen. Kun je er weer 80000km tegen aan.

hanvlaar (0), 18 jaar geleden

Bedankt Paul en Master.

Ik wilde het even zeker weten. Ik rijd voor het eerst in een auto met een multiriem. Tot nu toe heette dat V-snaar. Als die brak, monteerde ik gewoon het reserve-exemplaar dat ik altijd bij me had. Nu beweerde de monteur dat het eventueel knappen van de riem zou kunnen leiden tot schade aan de distributie en zodoende tot ernstige schade aan de motor. Het antwoord van Paul gaat, als ik het goed lees, ook in die richting. Ik laat riem en rol morgen nog vervangen.

Han

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.