close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Multiriem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 SVDT

Hallo,


Even in het kort:

Op 220.000km distributieriem + andere riem (kan volgens mij alleen maar de multiriem zijn vermits ik niet zou weten welke 3e riem deze wagen zou kunnen hebben) vervangen door dealer.
Op 240.000km was de wagen binnen gegaan voor een nieuwe koppelingset en de dealer heeft toen ook de keerring van de krukaspolie vervangen.
Op 242.000km is de multiriem stuk gelopen. Riem was niet doorgebroken maar i.p.v. 1 riem had ik 2 smalle riemen.

Ik heb zelf de multiriem vervangen volgens de aanwijzingen van het boek Vraagbaak Peugeot 406. Auto heeft airco.
Na een 100-tal kilometers merk ik dat de multiriem op de bovenste polie 1 groef opgeschoven is.

Vraagjes:
- wat zou de oorzaak kunnen zijn van het stuklopen van de multiriem?
- heeft het verlopen van de nieuwe riem iets te maken met het stuklopen van de eerste riem of is het enkel te wijten aan een foutieve spanning?

Alvast bedankt voor jullie hulp.


Mvg,
Tom

Geplaatst door

TOMY.CORTHOUT (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat je ook de poelie of looprol moet vervangen die zijn ook aan slijtage onderhevig!

edgo 0

17 jaar

Spanrol of looprol kapot. Kijk eens goed of deze nog wel in lijn staan.

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.