Gistreren tijdens het rijden was mijn peugeot 206 plots stil gevallen. De wagen starte direct en reed daarna weer goed. Maar voor de zekerheid ben ik deze laten uitlezen.
Na uitlezen van de storing. foutmelding druksensor. ( te lage druk op injectiepomp)
Nu wou ik eerst de dieselfilter vervangen voor ik verdere kosten wou doen.
Maar na het vervangen van de dieselfilter krijg ik de auto niet meer gestart. ( Ik heb lang genoeg ontlucht door op de peer te drukken).
Ik krijg diesel tot aan de ingang van de hoge druk pomp. Maar tijdens het starten komt er geen drup uit de uitgang van de hoge druk pomp.
Weet mij iemand raad hoe dit zou kunnen komen. Of zit daar nog ergens een ventiel tussen die de diesel afsluit. ( opvoerpomp heeft deze wagen niet).
Het is mij een raadsel hoe ik de wagen weer aan de praat krijg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
GOED ontlluchten, eventueel slang van de HD pomp afhalen en dan de HD pomp rustig volgieten met diesel en het filter door pompen totdat er een constante stroom uit de slang komt bij de HD pomp
Ik heb alles ontlucht tot aan de pomp maar zonder resultaat.
13 jaar
dan zal waarschijnlijk de HD pomp zijn overleden, verklaart ook de lage druk foutcode
Probeer eens via de retourleiding de brandstof aan te zuigen. Dan trek je de brandstof door de pomp.
het probleem kan ook liggen aan de brandstofleidingen
deze gaan kapot
maar de klacht wordt dan juist slecht aanslaan
na pompen slaat hij wel aan
verder een optie om te knijpen en dan keer starten
ergste geval zit er lucht in de pomp waardoor hij het niet doet
als je doorknijpt terwijl er gestart wordt kan het zijn dat het lukt
verder storing wissen wil ook helpen om starten te bevorderen
Vandaag hogedruk pomp vervangen zonder resultaat.
Daar komt geen drup uit die hoge druk pomp. Volgens mij moet die ergens een signaal krijgen.
13 jaar
heb je überhaupt al een diagnose gesteld? op de gok onderdelen gaat duur worden.
voor ik de diesel filter vervangen heb ik deze laten uitlezen.
13 jaar
uitlezen is enkel stap 1 van diagnose stellen
Misschien veel te simpel gedacht: heb je al gecontroleerd/gemeten of er spanning op de pomp komt = 2 voudige gele stekker positie 2
ja die heb ik gecontroleerd (12V).
Je hoort ook de magneet aantrekken.
13 jaar
kan natuurlijk ook een krukas of nokkenassensor zijn. Lijkt me verstandig om nog wat zaken goed te controleren/te meten.
De verklaring van "TRUCKEROWERNER" is de meest verklaarbare reden van het stil vallen,,,brandstof leidingen onder luchtfilterhuis controleren (schuren door) Reeds meerdere malen meegemaakt en is best moeilijk te zien want het is niet zo dat ze lekkage vertonen en anders lijkt het mij een kwestie van goed ontluchten, kan een hels karwei zijn, ik doe het d.m.v. vacuum trekken aanvoerleiding h.d. pomp op brandstof filter
Ja na ontluchten met een extra pompje is het uiteindelijk gelukt.
13 jaar
dus lagedruk leiding op het blok vervangen
kans groot dat je een keer 's morgens langer door moet starten
dan weet je zeker dat de lagedruk leiding defect is
komt meer voor en diagnose is ook zeer simpel
dan weten we direct ook of er een hdi pomp vv moet worden of juist niet
simpel op druk pompen en dan start hij weer
dan weten we dus dat de lagedruk leiding lek is en vervangen moeten worden
leiding is ongeveer ergens in de buurt van 90euro
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar