Onze 207 uit '08 heeft diverse vreemde problemen, waaronder meerdere elektronische systemen die niet al te best functioneren (Peugeot dealer is 'vergeten' dit te repareren) zoals de cruisecontrole en bluetooth. Verder verbruikt het blok redelijk olie: 1 liter op ongeveer 1000 kilometer.
Anderhalve maand geleden moest de waterpomp worden vervangen. Ik heb na het lezen van dit forum begrepen dat dan automatisch de distributieriem wordt vervangen. Ook begrijp ik dat er zelfspanners gebruikt worden.
Bij retour van de 207 werkte de auto weer (hij reed...), maar nu was afgelopen week weer eens de olie te laag. Helaas was ook de buitentemperatuur (te) laag, dus na bijvullen van olie wilde de 207 niet direct starten. Dus de dag afgewacht tot de temp. was was gestegen weer gestart.Na twee keer proberen draait de motor weer.
Eerste probleem is dat de distributieriem aardig blijft piepen. Bij oudere blokken zou ik de aanspanrollen nalopen. Maar ja, bij dit blok? Dus hoe kan ik dit piepen verhelpen? Als het blok eenmaal warm begint te worden is het piepen afgelopen, wat mij doet denken aan een nogal stijve riem zelf... Maar hoort dat? Kan dit op korte termijn weer tot schade leiden?
Tweede is dat nu naast de vervelende elektronische storingen (want er valt mee te leven...) ook het motor management systeem in storing is gevallen (display geeft motorblokje aan). In hoeverre beïnvloed dit de werking van de motor? Kan ik met deze wagen nog naar een garage rijden of zou ik hem beter op een transporter zetten?
Donderkop
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Te lang verhaal dit, is de riem v.v. ja of nee. Zo nee staat ie nu te strak. Multiriem piept toevallig niet?
Betreft starten ligt NIET aan je olie pijl denk eerder aan eem accu.
Motor storing kan je mee rijden niet 150km voor je eigen garage zoek dan eerst voor het uitlezen dichterbij.
Succes
gr je
Jan-Willem,
Ik zal vandaag even navragen of die riem vervangen is,
Accu zal ik even nameten.
Garage dichtbij is prima, er zitten er een hoop (maar of ze specifieke Peugeot storingen kunnen oplossen?)
(sorry voor de lange tekst ;)
10 jaar
Je grapje over de motor voorin bij de gegevens over de motor is leuk verzonnen, maar niet echt handig om een zinnig antwoord te kunnen geven. Weet je het niet, dan kun je de laatste 8 posities van het chassisnummer ook even hier plaatsen zodat we kunnen kijken om welke motor het gaat.
gezien het olieverbruik zal het wel een vti zijn, dus geen riem.
Idd waarschijnlijk vti. En die heeft enkel een multiriem en geen distributie. Zeker weten dat de olievuldop en peilstok goed terug geplaatst zijn? Al diverse malen meegemaakt dat mensen zelf bijvullen en het dopje scheef terug monteren. Hierdoor wordt er valse lucht aangezogen en gaat ook het 'storingslampje' branden
Ik heb even gekeken, inderdaad een VTi blok.
Waterpomp is vervangen,
accu is ook vervangen (!)
Ik zal even een aparte vraag plaatsen i.v.m. uitlezen foutstoring. Dan kunnen we deze problemen hopelijk uit de weg helpen.
10 jaar
Ik kon me al geen piepende distririem voorstellen.
Dit zal wel door de multiriem veroorzaakt worden.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar