close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: niet aanslaan

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 HDI

Vanochtend wilde mijn auto niet meer aanslaan.Startmotor draait goed rond.Zekeringen nagelopen.Allemaal goed. Uitgelezen met mijn Autel EOBD meter.
Geen foutcodes.Brandstofpomp misschien of ditributie versprongen? Ik hoor het graag.Wat mij gisteren overigens opviel is,dat ik wat langer moest doorstarten voor hij aansloeg.Normaal slaat hij direct aan.
Ferry

Geplaatst door

ferdinand (60)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1.4hdi
hierbij is het bekend dat brandstofleiding onder de luchtfilter probleem geeft
deze vv wil het oplossen

net naast je luchtfilter huis zit een blaasbalg
deze paar keer inknijpen totdat hij hard wordt

dan zal hij bijna direct starten

leiding loopt achter op het blok naar de hogedrukpomp
en sommige gevallen zelf naar de commonrailsensor, de moeilijkste plek zit hij

Bedankt voor de reactie.Ik heb het balgje net zolang geknepen tot dat de leiding vol diesel zat,geen lucht belletjes meer.Maar hij slaat toch niet aan.Ik heb de distributiekap eraf gehaald .De riem zit er nog op en de nokkenas draait gewoon.Wat ik wel al enige tijd had, was dat als de motor stationair draaide, ik een tikkend geluid hoorde,bij gas geven was het weg.Hij dit dit niet altijd.Het geluid leek op het dieselgeluid maar dan harder .Ik dacht dat het spanrol van de multieriem was.
Ik was ook van plan deze te vervangen.Zou het nu niet de spanrol van de distributieriem kunnen zijn geweest en dat hij nu een paar tanden is versprongen.Als dat zo is ,is mijn vraag slaat hij dan niet meer aan of loopt hij dan gewoon slecht.Ik hoor het graag.O ja ik beide sleutels geprobeerd i.v.m. de startblokkering.
Ferry

ferdinand 60

12 jaar

dieselklop wil dus zeggen dat verstuiver niet alles meer is
maar dat is nu moeilijk te zeggen
beste kun je inderdaad de distributiekap losgooien en kijken of je kan zien of hij geblokkeerd is
dus onder bij de krukas (m4 bout) en boven bij de nokkenas (m8 bout)
bij dv6 lukt het hiermee
dv4 ga ik nu even vanuit dat dit gelijk is qua blokkeren

verder als dat goed is zou ik proberen door te starten kan namelijk zo zijn dat ivm geen diesel ook moeilijk op gang komt, duurt lang voordat lucht eruit is
vooral als er weer lucht in is gekomen

het is veel gissen nu ivm ik zo niet 1,2,3, de auto heb en direct juist advies zo kan geven, bezoek aan dealer is dus helaas een optie die toch naar gekeken moet worden

Hij doet het weer.Na ongeveer een kwartier in het balgje te hebben geknepen sloeg hij weer aan.Maar wat moet nu worden vervangen,want ik vind het uiteraard niet leuk als dit onderweg gebeurd.
Ferry

ferdinand 60

12 jaar

Na drie keer starten een een stuk gereden te hebben doet hij het na een half uur stilstand niet meer.Het balgje weer een aantal minuten ingedrukt en zowaar weer lopen.Maar dit kan niet de bedoeling zijn.Wat is er nu stuk.Zit er in het balgje of een leiding een terugslagklep?Ik hoor het graag.
Ferry

ferdinand 60

12 jaar

als nu elke keer in het balje knijpen het daarna goed is
dan moet je inderdaad de leiding vervangen
dit is complete set van alles wat op het blok zit

in de nieuwe type zitten paar aanpassingen op
blaasbalg is anders geworden (dan heb je een echt oude blaasbalg nog )
en voor de blaasbalg gaat al een extra slangetje naar de rest van de leiding

onder de luchtfilter wil de leiding vaak beschadigen en de slangkoppeling wil probleem geven
waar de echte lek vandaan komt kan ik niet zeggen
weet dat wanneer er lucht hierin zit altijd eerst te beginnen met de leiding te vervangen
advies eventueel brandstoffilter mee te nemen
maar het is vaak gebleken dat dit niet de oorzaak is
alleen bij slecht lopen zou ik die dan mee vervangen

Ik heb het luchtfilterhuis verwijderd.Alle leidingen nagelopen,geen lek of heeft slijtageplekken te zien.De diesel loopt na een tijdje gestaan te hebben gewoon terug.Als ik dan met het blaasbalgje pomp kan ik weer rijden.Bij het pompen zie luchtbelletjes bij de eerste (doorzichtige) leiding.Die leiding loop naar een verdeelstuk met drie leidingen en een stekker.Ik blijf daar luchtbelletjes zien .Als de motor loopt zijn ze pas weg en is het balgje hard.Dan kan ik er gewoon mee rijden.Hij slaat dan niet af. Hoe komt het dat de diesel terugloopt.Alle leidingen vervangen lijkt mij niet zinvol. Ik hoor het graag.Het filter heb ik 5000 km terug vervangen.Ik las trouwens in deze rubriek bij een 407 dat de Moderator opperde dat het anti-retourklepje in het balgje stuk zou kunnen zijn.Heeft een 206 dat ook?
Ferry

ferdinand 60

12 jaar

Het brandstofsysteem van deze 1400 diesel heeft geen opvoerpomp in de tank, maar werkt op aanzuiging welke verwerkt zit in de hogedrukpomp. Bij dit systeem zit er eigenlijk altijd een anti-retourklepje in het (leiding)systeem. Ik dacht dat het anti-retourklepje in dit geval in het balgje zit. Het balgje zit weer als 1 geheel verwerkt in de leidingset voor/van de motor, dus het balgje is als origineel onderdeel NIET los leverbaar.

hans4074 0
badge

12 jaar

Betrekent dit ,dat ik alle leidingen moet vervangen.
Ferry

ferdinand 60

12 jaar

De complete leiding-set van deze auto bestaat uit 2 of 3 delen. 2 delen onder de auto en het deel in de motor-ruimte. Delen worden gekoppeld d.m.v. soort snel-koppelingen. Het deel in de motorruimte is het deel waar het balgje in verwerkt zit, dus als het inderdaad aan het (inwendige van) het balgje ligt, kun je volstaan met het leidingdeel motor-ruimte.
Je kunt nog eens informeren of er via de tussenhandel iets te koop is wat als vervanger van dit balgje en/of anti-retourklepje kan dienen?

hans4074 0
badge

12 jaar

Is een dergelijke set aan de prijs.
Ferry

ferdinand 60

12 jaar

Als je de laatste 8 cijfers of posities van het chassisnummer even plaatst kan de juiste set en prijs opgezocht worden.

hans4074 0
badge

12 jaar

Het Identificatienr. is VF32E8HZF44555305

ferdinand 60

12 jaar

Leiding-deel motorruimte, dus deel met balgje kost op een paar cent na 75,- incl BTW (dealer)

hans4074 0
badge

12 jaar

Bedankt,ik ga het morgen halen bij de dealer.Ik hoop dat het probleem dan is opgelost.
Ferry

ferdinand 60

12 jaar

Ik kan op afstand niet beoordelen of de oorzaak daadwerkelijk aan dit leiding-setje ligt...het zou kunnen. Neem dan wel het chassisnummer mee zodat de dealer ook nog het juiste onderdeelnummer op kan zoeken en reken er maar op dat het besteld moet worden, dus vermoedelijk 1 dag levertijd.

Sukses.

hans4074 0
badge

12 jaar

Hans, je had gelijk met de prijs en de levertijd.Het zit erop en het werkt weer.Na het starten ging echter het service enginelampje branden.Ik heb hem uitgelezen,en het was een luchtmassameter code:te laag.Wat betekent dit.Hij loopt gewoon goed.
Ferry

ferdinand 60

12 jaar

k'Weet niet wat je allemaal losgehad hebt om die leiding motorruimte te kunnen vernieuwen, maar ik zou de storing eerst eens wissen en kijken of hij terug komt.

hans4074 0
badge

12 jaar

Ik heb hem gewist en hij is niet meer teruggekomen.Probleem opgelost.Alsnog bedankt.
Ferry

ferdinand 60

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.