Na een grote beurt van mijn peugeot 206 1.4 16V (2004, 120.000) waarbij ook de distributieriem en middendemper is vervangen heb ik last van een "sport uitlaat" geluid (luider ronkend/brommend geluid) bij toerentallen tussen de 2000 en 2300 toeren. Bij andere toerentallen is het geluid van de uitlaat normaal.
Het probleem doet zich alleen voor bij koude motor. Het sport uitlaat geluid neemt geleidelijk af en is na ongeveer 15-20 minuten rijden bij alle toerentallen normaal.
De auto is na deze beurt al twee keer terug geweest bij de garage. De tweede keer is zelfs opnieuw de middendemper vervangen. Echter het probleem blijft.
Wat kan het probleem zijn? Kan dit ook veroorzaakt worden door iets anders dan de uitlaat?
Groeten,
206 driver
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Originele of imitatie uitlaat?
Misschien ligt het wel aan de einddemper...
Een schotje los ? en als de uitlaat warm wordt en alles uitzet deze zichzelf vastklemd
Het is de originele uitlaat. Ik weet niet zeker of de vervangen middendemper ook origineel is, maar ik neem aan van wel.
Het probleem trad op direct na de grote beurt aan de auto. Daarvoor was het geluid normaal.
12 jaar
Beste 206,
Je middendemper is bij de GB vernieuwd, en sindsdien is dat geluid er. Ik vermoed dat de uitlaat ergens onder de auto, tegen de bodem, of een ophanghaak van de uitlaat, trilt. Laat dit door die garage herstellen. Kan zijn dat ze eenvoudig weg gewoon die demper iets dienen te verdraaien.
Niet zo´n groot probleem. Wel vervelend
Het probleem is dat ik de auto al twee keer heb teruggeracht bij de garage en zij kunnen het probleem niet vinden. De laatste keer hebben ze zelfs opnieuw (dus voor de 2e keer) de middendemper vervangen en dit heeft het probleem niet opgelost.
12 jaar
Zelfs een niet merk gebonden garage kan zoiets eenvoudig oplossen. Hebben ze wel aan die uitlaat "gerammeld" zodat ze kunnen zien waartegen deze resoneert?
Sluit de uitlaat wel goed aan op de delen afzonderlijk?
Is de uitlaatspruitstuk pakking niet lek?
Zijn de uitlaatklemmen goed vastgezet?
Ik noem zomaar een paar dingen.............
Is er bij het vernieuwen van de distributieriem een motorsteun losgeweest en niet, of niet goed vastgezet? Dan heeft het blok veel meer bewegingsruimte en kan de uitlaat veel gemakkelijker ergens tegen aan resoneren.
Gr.
Paul
is die uitlaat bij een dealer verv? twijfel er namelijk aan of de uitlaat echt wel origineel is. (waarmee ik niet wil zeggen dat een "imitatie" uitlaat per definitie slecht is, maar je hoort het wel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar