Met enige regelmaat verschijnt de melding "Remvloeistof niveau laag"als de auto op de handrem wordt gezet.
Echter het nivau blijkt bij controle altijd bij de max. stand te staan. Is er een schakeling met het controlelampje van de handrem? en zo ja hoe vervang je de schakelaar.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je probleem wordt inderdaat door de handremschakelaar veroorzaakt. De elektrische weerstand is waarschijnlijk te groot. En vervangen helpt niet altijd, soms moet je hem nog een keer vervangen.
De handremschakelaar zit in der de midden console bij de handrem hevel. De midden console moet gedemonteerd worden. als je de voorstoelen naar voeren schuift zie aan de zijkant van de middenconsole achter links en rechts 2 schroeven, om te beginnen die losdraaien. Hoes van de versnellingspook er uit wippen, daar onder zitten ook nog een paar schroeven. Ik doe het even uit mijn hoofd maar volgens mij kan ie er dan uitgetild worden.
Kijk in uw mail box voor uitgebreide beschrijving
A common problem with our cars is the "Low brake fluid" warning appearing when you pull the handbrake. This warning appears even while the brake fluid level is ok. In that case a faulty handbrake switch is the problem and you need to replace the handbrake switch. A new handbrake switch will cost you about 3.15 euro but the fitting takes quite some time and when you leave that to peugeot it will cost you a lot more. You can also do it yourself and I decided to replace the handbrake switch today because I have this problem for the second time now. I took some pictures so all the members can see how to do it yourself.
First you will need a new handbrake switch. They can be ordered at any peugeot dealer and shouldn't cost you much.
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
To reach the handbrake switch you will need to remove the center console first.
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
Pull out the piece of plastic under the handbrake with a screwdriver
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
Next remove the ashtray by gently pulling it out.
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
You can now remove the leather around the gearstick
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
The front sidepanels are connected with two screws, remove them and take the sidepanels out
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
Now the sidepanels are gone you can take out the air outlet pipes
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
Before you can remove the mid console first disconnect the wiring of the electric parts.
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
The mid console is connected with 4 bolts
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
Gently remove the mid console
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
Remove the plastic piece behind the handbrake
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
Remove the rubber cover that's around the handbrake
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
Finally it's possible to see the handbrake switch
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
Disconnect the wiring and remove the switch
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
The old and the new one
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
You can now place the new switch and follow the same procedure the other way around. Before you put everything in place connect the wiring of the electrical parts and check if everything is working ok.
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
If everything went ok you should end up like this, problem solved
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Handbrak...[/img]
17 jaar
Een hele mooie beschrijving. Ben het alleen met 1 ding niet eens. Het is niet nodig om de volledige middenconsole te verwijderen. Als je de middenconsole achter los maakt, en voor de schroeven losmaakt, kun je aan de achterkant het console een 20 tot 30 cm optillen. Dat is voldoende ruimte om bij de schakelaar te komen. Echt, ik kan het weten, ik heb mijn 406 nu bijna twee en een half jaar en al drie keer die schakelaar vervangen. Gelukkig kost dat ding maar een paar euro. Wel vreemd dat Peugeot die schakelaar inmiddels niet wat beter geconstrueerd heeft. Dan wil ik best wel het dubbele betalen van wat dat ding nu kost als ik weet dat ik er dan echt vanaf ben.
17 jaar
Ik heb meerdere 406'en gehad, en bij meerdere deze eigenaardigheid meegemaakt. Volgens mij hoort de melding bij het karakter van de auto. Gewoon mee leven dus, de Peugeot en zijn berijder kunnen er oud mee worden.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar