Motor lekt olie, niet veel maar toch te veel aan distr.zijde.
Koppakking lekt niet. Onder de cilinderkop is het niet vet wat wl vaker bij deze motoren standaard is. Carterpan overnieuw van pakking voorzien.
Lekkage is te zien aan het bescherm scherm onder de poelie van de krukas. De poelie waar de multisnaar over gaat is, voor het oog, helemaal droog.
Daarachter is de motor wel een beetje vet. Ook is de startmotor onder het spruitstuk onder de olie. Mogelijk twee lekkages ? Aan het spruitstuk hangen wel druppels.
Wie heeft er een idee wat er lekt.
Als dat de keerring van de krukas is, is deze gemakkelijk te vervangen ?
Graag jullie inbreng
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mijn conclusie is dat de motor ooit helemaal uit elkaar geweest is en dat de bouten waarmee de motorhelften, onderzijde, niet carterpan, en bovenzijde, waar de cilinders in zitten, niet goed aangehaald waren. De bouten waar je bij kan aangetrokken en nu hopen dat het opgelost is.
Dus, je hebt cilinderkop bouten aangehaald? Met welke kracht?Mag je blij zijn dat er één niet knapte.Had je ooit kvs verlies?Was het niet eenvoudiger om eerst motor schoon te spuiten en dan een paar dagen mee rijden en kijken waarvandaan olie lekt?Als het de keerringen zijn is het een grote klus! Dan moet de distributie eraf, alsmede de bak, ofschoon MOTOR ERUIT en vervangen maar.In dat geval is aan te raden meteen distributie met de bijbehorende span/loop rollen en waterpomp te vervangen ook de koppeling omdat het toch allemaal af moet.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar