Dag,
Deze peugeot heeft als klacht dat bij een goede warme motor, af en toe bij een lager toerental het lampje van de oliedruk gaat branden in combinatie met het in DIK rood geschreven STOP op het dashboard.
Er is door een Peugeot dealer na gekeken en men kon niets vinden.
Na nog weer een onderzoek krijg ik te horen dat de oliepomp aan vervanging toe is..
Zelf lijkt mij dit wel redelijk snel met 200.000 km.
Verder nooit problemen betreft het draaiend gedeelte van de motor.
Er zit genoeg olie in
Geen verbruik van olie op lange en korte afstanden
Motor maakt geen raar / rauw geluid
Oliedruksensor is ook goed
Kort gezegd is mijn vraag : hoe krijg ik deze melding uit de auto?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik neem aan dat er olie druk is gemeten en als deze goed was is het de schakelaar, druk niet goed dan pomp stuk of zeef verstopt
Kijk eens naar het inzet filter. Niet afgebroken?
11 jaar
De tip van Michel om het eerst richting oliefilter te zoeken is zeker de moeite waard. Bij de oliefilters van de benzinemotoren breekt heel af en toe het centrale kruis wel eens los met als gevolg een brandend oliedruklampje. Bij de diesel-oliefilters komt dat eigenlijk niet voor omdat het systeem in het filterhuis anders is. Wat ook nog zou kunnen is dat er een slechte kwaliteit aftermarketfilter is gebruikt.
Ik zal het oliefilter eens gaan bekijken. Maar neem aan dat ze bij Peugeot toch wel originele onderdelen gebruiken.
Kom er op terug.
Tot dusver een ieder dank voor uw reacties.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar