close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Oliefilter vervangen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Heeft een rechtopstaand oliefilter. Bij vervanging zit de oude filter vast in de kunststofkap. Waarom is dit? en hoe krijg je die los. Op internet staat een truc met een WC rolletje. Er moet toch gereedschap voor zijn? Ik heb de oude met een schroevendraaier geforceerd verwijderd.
De nieuwe (Bolk -BOL-FH016Z) is van een kartontype dat niet vastklikt. Met welk gereedschap maak je de "vastklikfilters" los?

Thijs Mulders Eindhoven

Geplaatst door

Thijs Mulders (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Filter gewoon met je vingers uit het huis klikken / trekken. En heb je nu wel het juiste filter gekregen en gemonteerd ?

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

5 jaar

Oude filter kun je los trekken van de kap.
Nieuwe zet zich waarschijnlijk ook vast.
Om te voorkomen dat de nieuwe o-ring zich opstroopt bij het monteren moet je voor montage een beetje oliën.

Ik had niet het allergoedkoopste filter van Mister-Auto er in gestoken.
Als een fliter van Bosch of Mannfilter €7 kost ipv €3 voor een Bölk dan zit dat verschil niet alleen in de winst van de firma's.
Ik ga voor €4,- geen risico lopen op dit gebied.
Smering en koeling zijn van levensbelang voor een motor.....

Erik2804 50

5 jaar

Dank je Erik, maar sommige filters zitten echt vast https://youtu.be/ui_T99P54Yw . Dat er oliefilters bestaan die schade aan je auto kunnen veroorzaken wist ik niet. Dank voor je reactie.

Echt nog nooit meegemaakt dat bij een benzine uitvoering het filterelement niet gewoon simpel los te trekken is met je vingers. Bij een diesel (de link van je youtube filmpje) zit het element wel vaster en daar gebruik ik dan een schroevendraaier voor. Deze prik je schuin door het filter net boven de rand van de dop en gebruik je de schroevendraaier als hefboompje op de rand van de dop. Wat wél eens voor komt bij deze benzine oliefilterelementen is dat het plaatje met veer bovenin de dop in het filterelement blijft zitten. Plaatje blijft dan in het filterelement zitten en de veer valt uit de dop. In dat geval controleren of de klemmetjes in de dop (is 1 geheel met de dop) nog alle drie aanwezig zijn, zo ja......dan de veer en het plaatje weer in de juiste positie vastklikken in de dop.

hans4074 0
badge

5 jaar

Dank je Hans, daar word ik echt weer iets wijzer van... ik zat dus in de goede richting met mijn schroevendraaier.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.