Peugeot 306: onluchten motor en kachel

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Hallo ik heb een peugeot 306 1.4 uit 1994. Ik heb 2dagen geleden mijn koppakking vervangen en ook gelijk distributie riem, waterpomp,en thermostaat vervangen. we hebben het systeem onlucht met de 2onluchtingspunten maar ik vind dat de kachel niet optimaal warm wordt hoe kan dat komen? zit er nog lucht in?? ik heb gehoord dat deze auto erg moeilijk te ontluchten zijn.

mvg Kristiaan

Krs-man

Geplaatst door Krs-man (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Mogelijk zit er bovenop de radiateur ook nog een ontlucht-punt. Dacht namelijk dat er bij 1ste model 306 in totaal 3 ontluchtpunten op zitten. Je moet in ieder geval zorgen dat het vulniveau hoger komt te liggen dan de radiateur. We gebruiken bij de dealer een speciale vultrechter, maar lees ook wel dat ze hier op het forum een lege fles gebruiken = bodem van de fles snijden en lekvrij op z'n kop op de radiateur-opening en dan de fles vullen met ca. 1 ltr extra k.vl.stof en zo warm laten draaien tot fan inslaat.

hrstuiver (0), 13 jaar geleden

Ik heb de slangen van de radiator eraf gehaald en de kachelradiator grondig doorgespoeld, een bruine bende. Deze tip heb ik ook van forum overgenomen.
Daarna de truc met de omgekeerde colafles, past goed/werkt perfect. Als afdichting heb ik een stukje binnenband van een fiets gebruikt.

Als je de radiatorslangen gaat terugmonteren heeft Hans4074 een essentiele tip op het forum meegegeven. Eerst de ringetjes, dan de slangen.
Bedankt voor deze gouden tip.

Kachel doet het sinds gisteren weer perfect.

Mvrgr,
H

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.