Beste forum leden,
Ik was bezig met het spoelen en ontluchten van het koelvloeistof systeem en voila....knapte het ontluchtingsboutje van de thermostaat...doormidden.
Gelukkig heb ik het deel wat er nog in zat uit kunnen halen.
Vraag: is dat los verkrijgbaar en weet iemand voor hoeveel? (lijkt mij niet al te duur)
Kan ik deze bij de dealer bestellen/ halen?
Vraag 2: In de handleiding staat een plaatje van de aftapbout van het blok (koelvloeistof)...die zit niet op mijn blok (tenmisnten niet daar) en in de handleiding staat niet echt duidelijk waar zich deze dan wel zou moeten bevinden (TU5 motor)
Kan iemand mij daar ook een beetje wegwijs in maken?
Alvast bedankt
gr Tarkan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is los verkrijgbaar
Doe er anders voor nood een M6 schroef in met dat fiber ringetje . Je zag ook die zaagsnede bij die schroefdraad? Los draaien is voldoende om te ontluchten. Handvast draaien is voldoende. Om te spoelen de onderste radiateurslang los nemen, wel een nieuwe RVS slangklem gebruiken. Tip gebruik longlife koelmiddel G 13. Succes.
fordofiel en punt bedankt voor jullie antwoord. Ik zal het boutje bij peugeot bestellen en ondertussen kijken of ik een M6 met die draad heb. en dan maar afvullen met water totdat ik goed kan spoelen en iemand mij kan vertellen waar die aftapbout van het blok zich bevindt. TENZIJ jij, punt, mij aangeeft dat dat niet hoeft?!...
Punt; met die nwe RVS slangklem bedoel je die "raar open vormige?
nogmaals bedankt,
GR T
14 jaar
Die jij hebt zijn voor EENMALIG gebruik. Koop een universele van de goede maat en van RVS. Water bij een boveningang er in en bij de radiateur er weer uit . Vooral de radiateur is een vergaarbak voor roestdrap. Wees redderig en ga zo lang door tot je helder water er uit ziet komen . Vergeet de tank en de dop niet. Groeten.
Punt, hartstikke bedankt voor de tip.
Ik zal morgen een nieuwe klem (is een open, bijna vierkant vormige en niet normale slangenklem) bestellen en dat boutje met gat erin. Ik heb net een M6 met die ring geplaatst die even lang is als wat er in zat. Dat gaatje maakt dan niet uit tot die tijd?
Ik pak morgen de motor dus de auto gaat voorlopig nergens heen. Ik ga er bij deze vanuit dat ik dus voornamelijk alleen de radiateur goed moet doorspoelen (jammer dat ik het nu weet want ik had hem er vanmiddag net weer ingebouwd (moest de koelingfans repareren)). Bovenste slang eraf onderste los en doorgaan tot schoon water eruit komt....klinkt uitvoerbaar!
Bedankt,
gr T
14 jaar
De motor hoef je niet over te slaan en de kraan is geduldig dus spoel er op los, als je maar zorgt dat er geen of zeer weinig achter blijft.
[quote=Punt]De motor hoef je niet over te slaan en de kraan is geduldig dus spoel er op los, als je maar zorgt dat er geen of zeer weinig achter blijft.[/quote]
Punt bedankt,
toch nog een vraagje,
zou ik zo'n 100km mogen rijden voordat ik ga spoelen? Kan nl beter elders gebeuren.
Dus nu met water vullen, 100km rijden en dan daar de radiateur eraf, schoonspoelen, plaatsen en aansluiten om dan weer geheel door te spoelen om er uiteindelijk die 13 koelmiddel in te gieten?
Gr T
14 jaar
In 100 km zal er geen kalksteen afzetten .Vroeger deet men niet anders .'somers schoon water en 's winters antivries. Je zou ook regenwater kunnen nemen , maar misschien ga ik nu te ver. Succes.
Hartelijk bedankt punt en ik post hier nog wel een keer na het weekend om aan te geven hoe het verlopen is.
gr Tarkan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar