Peugeot 306: startprobleem

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 (1361)

Ik heb een Peugeot 306 XR uit 1993 (benzine) gekocht. Deze auto stond 2 jaren stil en de vorige eigenaresse had deze rijdend in haar tuin geparkeerd en sindsdien nooit meer gestart. Nu wil de auto niet meer starten. Een nieuwe accu, de bobine en de dubbele relais zijn vervangen. Auto vonkt niet, de benzinepomp hoor ik ook niet aanslaan (de motor draait wel bij contact aan. Het chassisnr. is VF37AKDX230029509. Wie o wie kan mij helpen a.u.b.
Ik heb deze auto speciaal aangeschaft voor het werk. Uitlezen kost mij in Duitsland €.160 bij de Peugeotdealer. Is er mogelijk een andere manier om deze auto aan de praat te kunnen krijgen.
Ik ben geen profi maar kan wel aardig sleutelen.
Wat kan ik hiermee nog in vredesnaam aan doen. Ik heb geen geld voor een andere auto.
Wie o wie van de forumleden weet een passwende oplossing ?

Uw advies en profession zijn hartelijk welkom.

bvd.

sleutelaar56

Geplaatst door sleutelaar56 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 13 jaar geleden

Bougiekabels zijn nog wel goed? kan je controleren met plantenspuit. Vernevel water boven de kabels. Zie je dan vonkjes, zijn ze niet goed.

A. Cornelissen (0), 13 jaar geleden

Er zit een bots-schakelaar op in je motorruimte meestal rood van kleur,druk deze eens in en start hem opnieuw.
Zit ergens onder de voorruit tegen de vuurwand zeg maar.
Als de botsschakelaar uitgeschakeld is dan hoor je brandstofpomp niet en werkt de ontsteking ook niet (niet alle uitvoeringen).

Jeroen1978 (50), 13 jaar geleden

Wat ik bij mijn eigen Peugeot 306 hebt meegemaakt is dat ik hem draaiend op de parkeerplaats heb weggezet en dat deze het 2 dagen later ook niet meer deed.
Startmotor draaide wel rond maar geen vonk en benzinetoevoer.

Oorzaak was een defecte BDP-sensor waardoor er geen tachopuls op de ECU binnenkwam en daardoor het dubbelrelais niet werd bekrachtigd waardoor de voedingsspanning naar je brandstofpomp en bobine niet werd doorschakeld. (pffffffffffff, das een hele mond vol)

Hieronder heb je een foto van de sensor:

[url=http://img151.imageshack.us/i/tacho.jpg/][img]http://img151.imageshack.us/img151/2888/...[/img][/url]

Deze zit aan de voorkant waar de versnellingsbak op de motor vastzit.
Kan zijn dat er een zwart kapje voor zit.
Zit een bruine stekker aan dus als je die ziet zitten en de kabel terugvolgt dan kom je vanzelf op de sensor uit.

A. Cornelissen (0), 13 jaar geleden

Kontroleer zekering eens,is een 15 ampere.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum