auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406: Op 3 cilinders lopen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16 v EW10J4

Hallo Luitjes

Ik heb een auto gehad die op 3 cillinders loopt af en toe auto loopt op gas.
In februari is de bobine vervangen afgelopen woensdag weer + bougies dit alles is bij een andere garage gedaan.
dag erna auto liep weer op 3 cillinders lopen berijder heeft accupool eraf gehaald en er weer op degdaan en probleem was weg, dus in denk dat het niet aan de bobine ligt.
heb vandaag de kast er aan gehad geen storingen aanwezig.
diag traject gedaan kwam 1 melding in voor dat als bij koud start auto op 3 cillinders loopt dat je hydraulische klepstoters moet vervangen.
maar bij deze auto is het zowel bij warm als koud dat ie op 3 cillinders gaat lopen.
Heb hier al wel 2 auto's meer gehad met de zelfde klacht dit waren ook EW10J4 motoren.
maar daar trad de klacht op met koude motor wat ik me kan herinderen.
weet niet zeker.
of kan het toch iets met gas te maken hebben.
hebben jullie nog ideeen of zeggen jullie ook van hydraulische klepstoters vervangen.

alvast bedankt
groetjes Gert

Geplaatst door

AutoDokter1985 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe is het als er op benzine wordt gereden ????

oldtimer 0
badge

16 jaar

geen idee
heb berijder wel verteld van als de auto weer op 3 cillinders gaat lopen dat dan over moet schakelen naar benzine en kijken wat er dan gebeurt.

Klepstoters zijn gevoelig. Wat voor olie wordt er in dit blok gebruikt ?

pieterp9094 0
badge

16 jaar

Wat voor gasinstallatie ? en wat is de kleur van de auto ? km stand ?
probleem komt me bekend voor . Zie post elders op dit forum. Dezelfde auto ?

KRG 0

16 jaar

Uhmm pieterp9094 10W/40 olie ziet er op naar mijn weten
ik zat er al aan tedenken om 5W/40 op te doen

en KRG er zit een LPG installatie op welk merk weet ik zo niet auto is zwart van kleur en heeft nu 130.000 km gelopen.

Heb berijder nog even gesproken gister
hij zegt dat het slechte lopen alleen voor komt bij warme motor.
koude motor heeft ie dit probleem nog niet mee gehad

Dan was het niet mijn ex - auto. Maar als het een AG SGI installatie betreft dan is het goed om de diagnose documentatie te pakken zien te krijgen. Ik heb zelf een diagnosehandleiding van een SGI type 2 van AG in mijn bezit. Daar staan een aantal aanwijzingen in.

KRG 0

16 jaar

oke bedankt voor de tip KRG zal als ik de auto een keer hier weer heb is ff kijken van hoe en wat. er allemaal op en aan zit
alvast bedankt

[quote=AutoDokter1985]Heb berijder nog even gesproken gister
hij zegt dat het slechte lopen alleen voor komt bij warme motor.
koude motor heeft ie dit probleem nog niet mee gehad[/quote]
Is er al overgeschakeld op benzine als de motor slecht loopt ? Dat is even belangrijk om goede diagnose te kunnen doen.

Mocht het probleem er op benzine niet zijn, laat ons dan ook weten wat voor type en merk installatie er ingebouwd is. Per merk en type zijn er verschillende zaken die dit probleem kunnen veroorzaken.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

dat overschakelen naar benzine heb de berijder reeds verteld.
afgelopen week al gedaan.
duss nu maar hopen dat de motor een keer slecht gaat lopen.

Nou mensen heb berijder weer gesproken
auto loopt op Benzine ook op 3 cillinders nadat berijder ook nog stukje heeft gereden op benzine veranderen er niks. accu pool er afgetrokken en probleem was weg.

ik zit sterk te denken om de hydraulische klepstoters te gaan vervangen en motor EBE te herprogrameren.

jullie nog ideeen
alvast bedankt

Je zou eerst nog eens een flush kunnen doen met Forte en daarna afvullen met een kwaliteits 5W40 voor te beginnen aan het vervangen van de stoters.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

[quote=AutoDokter1985]Nou mensen heb berijder weer gesproken
auto loopt op Benzine ook op 3 cillinders nadat berijder ook nog stukje heeft gereden op benzine veranderen er niks. accu pool er afgetrokken en probleem was weg.

ik zit sterk te denken om de hydraulische klepstoters te gaan vervangen en motor EBE te herprogrameren.

jullie nog ideeen
alvast bedankt[/quote]
Als je de accu-polen eraf trekt, verandert er toch niets aan de klepstoters, dus lijkt het me niet logisch om daarmee te beginnen.

sjaak10918 0
badge

16 jaar

[quote=sjaak10918][quote=AutoDokter1985]Nou mensen heb berijder weer gesproken
auto loopt op Benzine ook op 3 cillinders nadat berijder ook nog stukje heeft gereden op benzine veranderen er niks. accu pool er afgetrokken en probleem was weg.

ik zit sterk te denken om de hydraulische klepstoters te gaan vervangen en motor EBE te herprogrameren.

jullie nog ideeen
alvast bedankt[/quote]
Als je de accu-polen eraf trekt, verandert er toch niets aan de klepstoters, dus lijkt het me niet logisch om daarmee te beginnen.[/quote]
Als je de accupolen er af trekt of je zet het kontakt even uit , dan kijkt de motor ecu na het opnieuw aansluiten/starten opnieuw of er fouten optreden. Als er een cilinder was uitgeschakeld door een haperende verbranding(op 3 cilinders lopen) zal de motor na het opnieuw starten weer op (tijdelijk) op 4 cilinders lopen.

Een motorflush is overigens wel eerst aan te bevelen alvorens over te gaan op vervanging van hydraulische klepstoters. Ik berijk zelf altijd goede resultatenmet 0w30 olie (mobil 1) ipv 5w40 bij hardnekkige problemen. In de meeste gevallen moet je dan klepstoters niet meer vervangen.
De software update zorgt er tevens voor de dat de grenswaarden wat verruimt worden. Maw hij ziet een afwijking minder snel als een fout.

Om zeker te weten of het probleem zich niet op gas voordoet is gas systeem uitschakelen. Dwz, zekering er uit of spoel van gasafsluiterop de tank er af zodat je zeker weet dat er geen gas meer kan komen in de motor en auto op benzine laten rijden. Het omschakelen van gas naar benzine bij een storing bewijst m.i. namelijk niet dat de storing zich in het benzine systeem bevindt.

Ik weet niet of je beschikt over een donor auto, maar een set andere benzine injektors van een andere ew10j4 die wel goed loopt kan ook wel eens tot een oplossing leiden. Anders injektoren laten testen bij de bosch dienst o.i.d. (en ultrasoon reinigen).

He autodokter,

In de PPO zit ook een mogelijk F4 = Diagtool. Die functie kun je gebruiken voor EOBD storingen uit te lezen die je met de PP2000 niet ziet. Waarschijnlijk heb je een P03xx storing er in zitten. (misfire detection). allicht nog even het proberen waard denk ik.

PT nieker.

Hallo

Sorry voor mijn late reactie beetje druk geweest deze week.
Ik heb jullie ideeen gelezen ik zal er eerst eens andere olie op doen en motor EBE updaten.

Welke olie moet ik nu gebruiken 5w/40 of 0w30 ? nog van een speciaal merk?

Mocht het probleem zijn opgelost dan horen jullie van mij.
Alvast Bedankt!!!!
een goed weekend verder.

Groetjes Gert

GertJuhh,heb je hem nog uitgelezen met diagtool? En Oldtimer en ik gebruiken mobil 1 0w30. Is voornamelijk in koude toestand dunner dan de 5W40 .Maar een andere volsysnt. met dezelfde viscociteitsindex en de specificaties is natuurlijk ook goed.
Wij gooien bij een beurt in een ew10 standaart altijd 5w40. En auto's die problemen zoals hier hebben doen we 0w30 in.

Groeten,

PT nieker

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.