close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: slecht stationair nu het 's morgens weer vochtig is buiten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 16v

Vorig jaar al meegemaakt (maar niets mee gedaan), het is 's morgens weer vochtig buiten en dan gebeurd het nogal eens dat na het starten de auto niet lekker loopt (3 cilinders) en zelfs helemaal uitvalt. Hij is met gas geven aan de praat te houden en als ik dan even gereden heb is het weer over.
Dit gebeurd dus nog tijdens zijn benzineloop voor hij op gas over gaat. Hele seizoen dus geen last en het wordt weer vochtig en dan is het regelmatig mis. Welke dingen kan ik controleren om met zekerheid te stellen wat er stuk is? Vervangen is namelijk makkelijk maar dat kan dan zo'n dure aangelegenheid worden.

bvd
gjspan

Geplaatst door

gjspan (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Moi Span,

klink als ouderwetse vochtproblemen. Zijn de bougiedoppen onder aan de bobines nog een beetje netjes?

Groet,

Anton van Wijk

AntonenJolien 0

16 jaar

Na de koude start eens even onder de motorkap kijken terwijl de motor zo beroerd loopt.
Indien het buiten nog donker is, zie je misschien ergens vonkjes overspringen van of bij bougiekabels.

Je kunt de kabels ook gewoon even een voor een beetpakken en indien je de "lekkende" kabel beetpakt, merk je dat DIREKT!!!!! (niet doen, dus)

Santa 0

16 jaar

Santa dit blok heeft geen bobinekabels meer, het is een type met zo'n bobine blok.

Wat je wellicht zou kunnen proberen, 's avonds na het wegzetten van de auto haal je het bobineblok eruit. Dit leg je binnen lekker bij de verwarming zodat het zeker droog is. 's morgens bij vochtig weer het bobine blok droog terugzetten en de auto starten. Als het probleem dan weg is heb je naar alle waarschijnlijkheid last van vocht ergens bij de ontsteking.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

Ff niet mijn huiswerk gedaan....

Je doelt dus op zo'n apparaat
[url=http://img134.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img134.imageshack.us/img134/3254/...[/img][/url][url=http://g.imageshack.us/thpix.php][img]http://img134.imageshack.us/images/thpix...[/img][/url]

Santa 0

16 jaar

Inderdaad zoiets. Volgens mij is dit trouwens de bobine van de 1.8 16V van na 2000.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

dank voor reacties, zal binnenkort eens proberen met "droog" bobineblok.

gjspan

gjspan 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.