In deze auto is een andere motor gezet. Loopt goed en start heel vlot. Alleen blijft er een oranje lampje met een sleutel erin branden en blijft er een piepsignaal aanwezig.
Volgens het instructieboekje is dit een signaal dat te maken heeft met de transponder(sleutel). De auto had al een paar jaar stilgestaan en ook de dynamo laadt niet of nauwelijks. Een schema is niet te vinden bij dit type auto en ben eigenlijk op zoek nar zo'n schema om eens wat metingen te doen. Misschien is er hier iemand die me daar aan kan helpen of heeft suggesties over dit probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Siem, het is misschien een domme opmerking, maar ze hebben de leesring toch niet van het contactslot gehaald en daar een "oude" sleutel ingeplakt achter het dashbord?? Gebeurd soms nog, met de "piep" tot gevolg.
Dank Jan, maar nee het is een auto die bij ons al een hele poos heeft gestaan en nu voor een klant wordt klaargemaakt in de verloren uurtjes en dus weet ik zeker dat het stuur of contactslot er niet af geweest is. Ik denk dat het iets met de treugkoippeling van de brandstofpomp is ofzo want die is met de andere motor meegeplaatst. Vandaar dat een scherma oid me zou kunnen helpen. Vreemde is wel dat de auto perfect loopt en ook start zonder problemen, dus echt noodzakelijk is het niet en desnoods gaan we het spul afkoppelen maar dat is de laatste optie wat mij betreft.
Hey Siem , blij je nog eens te horen.
2000 is een overgangsjaar.
1999 wagen met CPH - > wagen heeft nog een analoge totaal km teller
2000 wafen met Bsi light - > wagen heeft een digitale totaal km teller
Dit zou ik eerst willen weten , anders wordt de boterham te groot .
Op de dieselpomp zit een 4polige zwarte vierkantige stekker van de pompmodule ( waar meestal 3 draden ingeplugd zitten en 1 opening vrij is ).
Deze vierpolige stekker :
ingang 1 = + na contact.
ingang 2 = leeg
ingang 3 = gecodeerd transpondersignaal - komt van de CPH module of BSi
ingang 4 = massa
Normaal zou je wagen NIET mogen starten, tenzij er geen pompmodule opzit.
Enkel de C15 met DW8 motor heeft deze stekker ook, en heeft geen pompmodule. Er komen dan echter maar 2 draden in de 4 polige zwarte stekker.
[url=http://postimg.org/image/t7t0y7aqt/][img]http://s10.postimg.org/t7t0y7aqt/Cph.jpg[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/i9wa7wwmt/][img]http://s18.postimg.org/i9wa7wwmt/Bsi_lig...[/img][/url]
Dag Rick, bedankt voor je uitleg en ook goed je weer te horen.
De auto heeft een analoge totaal km-teller. Zal eens kijken bij de stekkers op de pomp vandaag.
Siem
[url=http://postimg.org/image/46ijwl6yb/][img]http://s29.postimg.org/46ijwl6yb/partner...[/img][/url]
deze stekker heeft op de pompzijde 2 draden zoals op de foto is te zien, maar van de andere kant komen er 3. Blijkbaar zit het in het feit dat dit andere motorblok geen transpondersignaal nodig heeft en dus ook niet terugkoppelt?? Zou dan gewoon het lampje en de zoemer kunnen laten vervallen??
Nog een geluk dat je wagen geen BSi heeft, maar een CPH. Je motor heeft geen transponder, dat is al duidelijk.
Je km teller is anoloog, het lampje kan je dus gewoon uit het instrumentenpaneel halen.
Instrumentenpaneel is eenvoudig te demonteren. Bekleding rond het stuur (3 bouten bouten Torx TX20). Hierachter zitten 2bouten Torx TX20. Luchtrooster centraal weg (3 bouten TX20) en dan nog 2 bouten TX20 naar boven boven de km teller. Km teller zit ook nog met 2 bouten Torx TX20 vast in het dasbord. KM teler kabel is er niet meer.
De zoemer is dan een wit doosje achter de klep zekeringkast binnenruimte, de grootte van een relais. Deze kan je dan ook gewoon uittrekken.
Normaal zou dit moeten werken.
Indien het niet gaat moet je de stekkers van de CPH doos halen .(bestuurderszijde onder het dashbord aan de voeten) en een +15 na contactdraad vanuit de zekeringkast motor (of gloeirelais) halen en deze dan verbinden met pen 1 van de zwarte stekker op je pomp. Let dan wel dat de spanning op deze draad blijft terwijl je start.
Suc6
Het gaat wel om de zarte stekker . Hier komt maar 1 draad uit zie ik . Deze gaat naar het pompcontact , massa neemt ie rechtstreeks op de pomp.
De blauwe stekker gaat naar de schakellar op de hevel om de EGR te sturen.
[quote=Siem Bijman][url=http://postimg.org/image/46ijwl6yb/][url]http://s29.postimg.org/46ijwl6yb/partner...[/url][/url]
deze stekker heeft op de pompzijde 2 draden zoals op de foto is te zien, maar van de andere kant komen er 3. Blijkbaar zit het in het feit dat dit andere motorblok geen transpondersignaal nodig heeft en dus ook niet terugkoppelt?? Zou dan gewoon het lampje en de zoemer kunnen laten vervallen??[/quote]
Helemaal goed Rick. Ik had ook al gezien dat de zwarte stekker met 1 draad naar de stop ging op de pomp. Heb het lampje en de zoemer gedemonteerd en probleem opgelost. En nu weten we ook waar de blauwe stekker voor is.....Weer erg bedankt voor je hulp.
Siem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar